Vecka 36

Du är på dag 246 av 280. (87,9%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 15 jul 2009
Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning.

Barnet: Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Källa: Familjeliv.se



Mina tankar: Jag tycker snarare att bebis börjat röra sig mer. Det är verkligen en underbar känsla att känna de små rörelserna! Jag älskar den här lilla parveln så otroligt mycket!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag måste bara säga de att jag tror ni kommer få en liten flicka! De ser ut som en liten "flickmage" :)

2009-06-17 @ 13:55:06
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0