Vecka 37

Du är på dag 253 av 280. (90,4%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 15 jul 2009
Du har 27 dagar kvar till beräknad förlossning.

Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan nu variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka 9 cm i diameter. De restrerande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis mellan 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 cm. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.

Källa: Familjeliv.se



Mina tankar: Våran bebis väger ju något mindre än vad som står ovan. Om en vecka ska det viktuppskattas återigen, hoppas då på lika bra "resultat" som sist : ) Läkaren idag tyckte att bebis verkar må så himla gott där inne och att jag absolut kan gå till vecka 41+6. Självklart väldigt underbart att höra att h*n mår bra, men att höra att jag kanske inte föder förrän den 29:e juli - nä fy tusan. Kommer att ta upp det med min ordinarie läkare när hon är tillbaka, som tur är skulle hon bara ha en liten minisemester nu. Jag har pratat med bebis idag och sagt att minst en vecka och max fyra till, sen får h*n titta ut : )

Har börjar fundera mera på själva förlossningen. Har som tänkt att "äh, det är så länge kvar" och vips så är det bara fyra veckor : ) Har läst på massor om smärtlindring och sånt, så jag är väl relativt bekväm i vad jag ska välja. Börjar faktiskt bli lite nervös. Jag är en sån som alltid måste ha kontroll, och nu har jag ingen aning om vad som väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0