Vecka 34

Du är på dag 232 av 280. (82,9%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 15 jul 2009
Du har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.

Källa: Familjeliv.se




Mina tankar: Har haft väldigt mycket förvärkar i ungefär en vecka. Det gör så grymt ont, och jag börjar verkligen bli nervös över dom riktiga värkarna när förvärkarna känns såhär : ) Bebis har varit väldigt livlig de senaste två dagarna, och det är så härligt! Jag tror att h*n kanske har vänt sig neråt med huvudet nu, då jag känner mig konstant kissnödig och sparkarna alltid känns upp mot revbenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0