3 dagars uppdatering

Har inte alls känt lusten att blogga de senaste dagarna faktiskt, därav har uppdateringen uteblivit.

I onsdags var jag och Gabriel ut och på en promenad med Malin, Victoria och vovvarna Molly och Alice :-) Det är så himla skönt att vara ute, även fast det börjar bli ganska så kallt! Men.. "Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder" ;-) Sen spenderade vi hela dagen och i princip hela kvällen hos Malin. Hon var så söt och bjöd på både lunch och middag!

På torsdagen var vi tillsammans med Linn och lilla Ebba till Öppna förskolan :-) Gabriel och Ebba var minst där, de andra barnen kröp eller gick runt. Gabriel tyckte det var så himla roligt med en massa andra barn, han bara skrattade hela tiden! Han hade knappt ro till att äta för han var så nyfiken på vad som hände runt omkring :-) Jag tyckte också det var roligt. Och lilla Ebba alltså.. Så gudomligt sockersöt! :-)

Och slutligen fredag.. Idag sov jag och Gabriel länge, med betoning på LÄNGE! Vaknade av att hemtelefonen ringde 11.30! Haha, helt galet! Gabriel somnade inte förrän 00 inatt och så har han sovit väldigt oroligt inatt, mycket gråt och skrik och det var nog därför han var helt slut. Då blev det en snabbdusch för mig och frukost/lunch till både mig och Gabriel och sen mötte vi upp Frida och Alvin på en promenad. Blev en ganska kort promenad då vi sovit bort hela dagen eftersom vi skulle hinna hem till dom och umgås lite också :-) Så vi spenderade eftermiddagen där och hade det mysigt! Så kul nu när både Gabriel och Alvin börjar bli uppmärksamma och nyfikna på varandra. Dom är så söta våra pojkar :-) Eftersom Simon skulle iväg på bio ikväll bestämde jag mig för att bjuda in mig själv (och Gabriel förstås) på middag hos mamma som bor på andra sidan gatan från Frida. Så jag fick middag där (läs: fläskfilé och potatisgratäng) och så stannade vi där och såg idol :-)

Nu är vi hemma och Simon har precis nattat Gabriel, så nu ska vi mysa ner oss i soffan en stund och sen blir det nog sova. Otroligt nog är jag sjukt trött ikväll!

Kommentarer
Postat av: Nina G

Till mitt försvar, Julia. På Livsmedelsverkets hemsida står det "Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt." Det står INGENTING om rött kött. Alltså nötkött, så då antar jag att det är okej? Jag blir så nojig för jag har inte koll på vad jag får äta och inte, det är det M som har. ;)

2009-11-14 @ 11:00:16
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Nina G

Jag har ju inte på norska motsvarigheten till MVC förrän 6/1, och då är jag i v.16. Men det står ju inget om nötkött på Livmedelsverkets hemsida, och det är ju det enda jag kan utgå ifrån. Får jag ett miffo så får jag väl skylla på biffen. :(

2009-11-14 @ 11:48:57
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Julia

Jo, men jag tror inte att det är någon fara. Min bm var ganska bra på att överdriva också, har jag insett nu i efterhand :-)



Läste flytt i ett inlägg, ska ni flytta hem till Sverige? :-)

2009-11-14 @ 12:15:34
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Nina G

Vi flyttar nog efter att ungen är född. Augusti typ. Men vi måste hitta någonstans att bo först kanske. ;)

2009-11-14 @ 17:18:11
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0