Dålig uppdatering

Gabriel har varit orolig de senaste dagarna och jag har varit väldigt trött, därav den dåliga uppdateringen. Gabriel har varit jätte hungrig, har ammat honom med 1 timmes intervaller i två dagar. Känns som att jag inte gjort mycket annat :-) Han har heller inte blivit helt mätt av bröstmjölken, så vi har fått ge honom ersättning i flaska efter varje amning. Vill ju helst bara amma honom, men jag tvingar honom inte till bröstet när han vägrar och är helt hysterisk. Men så länge han faktiskt ammas och får i sig mest bröstmjölk så är jag nöjd. Jag tycker det är så mysigt att amma!

Idag har vi gått över till Liberos blöjor nr 2 :-) Förra veckan var dom jätte mycker för stora och nu sitter dom alldeles perfekt. Han växer så fort min lilla älskling! Han är ingen pyttebebis längre.

Snart kommer blivande gudmor Britta hit. Vi ska laga Västerbottensostpaj tillsammans! Jag har aldrig ätit det, så det ska bli spännande. Har hört att det ska vara riktigt gott! Sen blir det nog bara en lugn kväll med lite idol tittande :-)



 Världens underbaraste!


Kommentarer
Postat av: Nina G

Oj vad sötnosen har vuxit! Han har ändrat utseedet lite. :)

2009-09-16 @ 17:59:32
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg,se
Postat av: Anette

Hej . När mina barn var små så ville dom i perioder ligga bara vid bröstet och blev gnälliga då sa bvc att bebisen behövde äta igång bröstet. Bebisen växer och behöver mer mat men det tar ngn dag innan mjölk produktionen kommer igång så då fick jag amma varannan timme och lill malin verkade inte vara nöjd och mätt. Men efter nån slitsam dag så hade det ökat igen och hon blev nöjd. Oftast vill barn som börjat få nappflaska hellre ha den än bröstet för flaska behöver man inte kämpa och suga ut mjölken som ur ett bröst. Det är lättare som sagt för barnet m flaska ;)Fick mjölk stock en gång och mjölken sina, men skam den som ger sig lilla malin och jag fick igång den igen.... Kram

2009-09-18 @ 18:27:23
Postat av: Anonym

Hej . När mina barn var små så ville dom i perioder ligga bara vid bröstet och blev gnälliga då sa bvc att bebisen behövde äta igång bröstet. Bebisen växer och behöver mer mat men det tar ngn dag innan mjölk produktionen kommer igång så då fick jag amma varannan timme och lill malin verkade inte vara nöjd och mätt. Men efter nån slitsam dag så hade det ökat igen och hon blev nöjd. Oftast vill barn som börjat få nappflaska hellre ha den än bröstet för flaska behöver man inte kämpa och suga ut mjölken som ur ett bröst. Det är lättare som sagt för barnet m flaska ;)Fick mjölk stock en gång och mjölken sina, men skam den som ger sig lilla malin och jag fick igång den igen.... Kram

2009-09-18 @ 20:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0