Mamma med separationsångest

Det här med att lämna Gabriel är verkligen inte lätt.. Inte för mig i alla fall! Idag har Gabriel varit hos farmor mellan 6.45-18.15. Gabriel bryr sig inte det minsta i att man går, han vinkar så glatt! Inte en knyst, och tydligen inte efter man gått heller. Själv känns det som att jag dör inombords och jag får en skuldkänslor för det känns verkligen som att jag "överger" honom och jag är livrädd att han ska tro det. Men hittills har han aldrig blivit ledsen när varken jag eller S gått ifrån honom. Om 5½ månad börjar han på dagis och jag gruvar mig redan för inskolningen. G är ju så himla social och jag tror att han kommer älska att leka med de andra barnen! Jag hoppas att han inte plötsligt får separationsångest, det vore hemskt. Men man får nog inte göra lämningarna till en stor grej helt enkelt, utan se till att det blir så naturligt som möjligt.

Imorgon blir det en nästan lika lång dag för Gabriel, men jag slutar 17 så då hinner vi pussas och kramas innan det är sovdax. Idag jobbade jag ju till 21 och han sussar ju så sött i sin säng..


Kommentarer
Postat av: Sussie

Vad glad för det! Det är hemskt att se sin lilla älskling gallskrika för att hon eller han är så ledsen för att man går! Så var glad för att han inte är ledsen när ni går!

2010-08-08 @ 20:43:24
URL: http://sussiesgodsaker.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0