Nattbus

23.30 tyckte lillbusen att det var dax att kliva upp! La honom mellan oss men det var bara bus som gällde. Provade lägga honom i hans säng men då började han skrika istället så jag tog upp honom och satte mig i soffan och då slumrade han till i min famn i 30 minuter för att sen vakna igen. Men då la jag honom i spjälsängen och då somnade han efter 1 minuts protester. Grejen är den att vi vet inte alls hur vi ska göra de gångerna han vaknar till såhär mitt i natten. Nu gick det ju ändå relativt fort att söva honom igen men härom natten tog det 3½ timme. Ska vi bara låtsas som att vi sover och inte ta upp honom alls? Det enda jag tänker på är grannarna, det är riktigt lyhört här och jag vet att det hörs väldigt bra. Och jag vill ju inte väcka dom, men samtidigt så måste jag se efter lillemans behov och han behöver SOVA om nätterna.

Någon som har något klokt att säga?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bry dig inte om oss grannar, barnskrik får man ju leva med när man bor i hyreshus! :)

2010-08-18 @ 08:48:48
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller med Johanna, så himla klokt sagt. Det hör till. Och vilken tur att ni verkar ha bra grannar. ;) För som du säger Julia, han behöver ju faktiskt sova på natten. Men ni får testa er fram och hitta eran egen lösning.

2010-08-18 @ 09:51:53
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Där jag bor är det också riktigt lyhört och vi har en familj med ett spädbarn vägg i vägg. Det barnet skriker väldigt ofta och länge när det väl sätter igång. Där verkar inte som att det är någon som bryr sig utan de låter henne skrika. Om barnet bara skriker vid 23.30 eller på morgonsidan någon gång så är det väl ingen fara, men att höra ett gallskrikande barn kl. 23 när man ska sova och kl. 5 på morgonen, var och varannan dag så blir man less. Detta har hållt på sen de flyttade in, alltså flera månader. Bara för att man bor i hyreshus ska man inte behöva tåla vad som helst.

Nu vet jag inte hur det är i ert fall, om det bara är något som han gör någon kväll då och då, isåfall är det ju en annan sak. Men ni ser ju, om han inte ger sig efter några veckor så börjar det nog vara dags att tänka på grannarna. Hoppas att du uppskattar mina tankar kring det hela :)

2010-08-18 @ 11:18:28
Postat av: Anonym

Ursäkta om jag lägger mig i. Men när man flyttar till ett hyreshus så får man faktiskt ta vissa saker. Dvs. Man ska självklart inte tåla vad som helst men ett gnällande spädbarn är väl ingenting att klaga på? Jag menar, vill man vara helt säker på att inte bli störd av såna saker så får man väl köpa hus. Säg att tex. min granne har ett spädbarn som har kolik. Ska jag då gå över till grannen och be dom få tyst på sitt lilla barn? Jag kan då lova att mamman/pappan tycker det är minst lika jobbigt som dig. Men som du hör, tycker jag det var det knäppaste jag har hört idag. Jag förstår dock vad du menar, och vad du vill få fram men tycker dock att det var rätt dåligt skrivet!

2010-08-18 @ 12:10:41
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu var jag kanske lite otydlig när jag skrev, det handlar inte om något spädbarn med kolik utan den här flickan är närmare året och det här har pågått under ca. 4 månader. Antar att flickan kanske är lite orolig eftersom föräldrarna verkar sova i ett annat rum... Det är klart jag fattar att det inte är föräldrarnas fel om ett barn som har kolik skriker. Jag menade ju mer att det är jobbigt att höra barnet skrika och att ingen gör något (tro mig man hör om det är någon som går in i det rummet). Nu ska jag inte att klaga på föräldrarna, de gör garanterat så gott de kan (jag har själv inget barn) men man måste ju ändå tänka lite på sina grannar. Som sagt är det någon kväll, morgon eller när man försöker lära barnet att somna själv så är det ju ingen fara. Och i Julias fall så är det ju bara någon gång och då är det bara att ignorera grannarna ;)

2010-08-18 @ 16:18:30
Postat av: E.

Okej, men det där gillade jag mer. :)

2010-08-18 @ 16:36:38
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0