Söndagkväll!

Och då var jobbhelgen slut. Det var mysigt att komma hem till lillebus igen. Älskade unge! Slängde ihop tonfiskenchiladas till middag och det var lika mumsigt som alltid. Det blev inte till att klä julgranen ikväll, missade visst att hämta julgransfoten hos svärmor. Vi får pyssla med det någon annan dag istället. Gruvar mig bara för att vildingen här hemma kommer göra allt i sin makt för att välta den! Han har så mycket bus och många hyss för sig. Och ett "nej", vad betyder det? Då trotsar man bara ännu mer! Han verkar dessvärre ha ärvt en av sin mors sämre sidor haha!

Sitter och funderar lite på vad jag ska göra för efterrätt till julafton? Det är nämligen jag som fått den uppgiften även iår och det står helt still i hjärnkontoret. Något enkelt typ. Är det någon som har ett eller flera bra tips? Helst med inget eller lite vaniljsocker i då svärmor är allergisk.

Nu ska jag pula på lite här hemma innan sovdax. Imorgon har vi en hel del vi måste hinna med!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vi gör alltid fruktsallad till efterrätt... Enkelt, gott och fräscht efter all julmat!

2010-12-20 @ 07:33:02
Postat av: Ida

Saffransparfait (alltså som saffransglass)!! Supergott och ALLTID lika uppskattat, jag gör varje år och brukar servera med björnbär. MUMS! :-)

2010-12-20 @ 16:32:30
URL: http://iandwe.blogg.se/
Postat av: Britta

apelsin och pepparkakscheesecake!

2010-12-20 @ 16:56:08
URL: http://brittalindmark.wordpress.com
Postat av: Monika

En stor spik i väggen och ett rejält snöre. Det var enda sättet hos oss att få ha en gran som stod upp. Bägge barnen har ändå tippa granen över sig. Så går det när man har flera år mellan. Man hinner glömma hur det var.

2010-12-20 @ 20:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0