29.12.2010

Försäkringskassan ringde i eftermiddags och förstörde mitt annars väldigt glada humör. Har ju inte många föräldradagar kvar, eller inga rättare sagt. När jag skulle söka för de sista dagarna, den 20:e december stod det på min sida att jag hade 13 dagar kvar. "Bra!" tänkte jag och sökte året ut för att planen sen var att jag skulle besöka arbetsförmedlingen första vardagen i januari för att få behålla min SGI. Och idag ringer då en kvinna från FK och berättar att mina dagar tog slut redan i fredags, vilket alltså innebär att jag skulle infunnit mig på arbetsförmedlingen i måndags. Alltså jävla skit! Det är tur vi inte har några planer ännu för ett syskon för då hade jag nog varit ännu mera förbannad. Nu har jag ju ändå tänkt hinna jobba upp en ännu bättre SGI till nästa barn om det är möjligt. Men jag har verkligen kollat och räknat så att det inte skulle bli såhär, och så blir det en jävla soppa ändå. Tänkte i alla fall besöka arbets imorgon och sen gå och prata med någon på FK nästa gång de har öppet, för de borde fan kunna ha lite överseende nu.

Ska bli så fruktansvärt skönt att inte behöva ha något att göra med försäkringskassan längre, förutom barnbidraget då. Nästa plan är att bli ekonomiskt oberoende så att jag inte ens behöver FP till nästa kid :-P

Nåja, nog om det..

Zumban var rätt rolig faktiskt! Svårt dock. Det blir nog roligare ju fler gånger man gått och lärt sig koreografin. Nu kände jag mig bara otroligt klumpig :-) Ska boka in mig på alla kommande pass om jag har möjlighet att gå, för jäklar vad peppad jag blev att lära mig!

Nu väntar en lååång dusch och sen krypa ner under täcket. Imorgon blir det 30 minuter crosstrainer och så har jag faktiskt bokat in mig på morgonens corepass. Måste träna mina ickebefintliga magmuskler! Har hittills tappat 15 cm runt midjan, men nu börjar det gå väldigt segt. Känns eller syns knappt att den minskar. Men det är den "härliga" löshuden efter graviditeten som börjat göra sig påminnd, även bristingarna har börjar bli synligare. Men det är inget som än så länge stör mig särskilt mycket, det är sånt man får räkna med efter en graviditet! Jag är hur som helst STOLT över att ha burit Gabriel där i 9 månader :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0