Mörkrädd

Den 13e till 14e mars är vi bjudna på 30-års fest. Jag har dock valt att tacka nej eftersom jag absolut aldrig någonsin skulle skaffa barnvakt för att gå på fest (möjligvis nykter isf) när Gabriel fortfarande är såpass liten som han är, sen är jag helt enkelt inte redo ännu. Vi har fortfarande inte varit iväg på tu man hand, även fast det börjar vara på tiden! :-P Men hur som helst, festen är i Sunderbyn vilken innebär att Simon kommer stanna där över natten.. och jag gruvar mig så! Alltså jag är så sjukt mörkrädd och kan verkligen inte sova ensam i vår lägenhet. Jag förstår verkligen inte hur jag ska klara det! Men herregud, jag kan ju inte alltid vara rädd för att sova själv. Men jag har alltid varit mörkrädd och lägenheten ärläskig och jag har mina anledningar till att tycka den är läskig.. Jag har inga problem att vara ensam på kvällen eller så, men att sova - näe, det går verkligen inte! Måste ju lära mig någongång, men det är verkligen inte, inte lätt! Vi får väl se hur det går.. Jag kan ju inte hålla mig vaken hela natten, men jag blir skiträdd varje gång jag blundar. Samma sak om Simon somnat innan mig, då kan jag inte heller sova.. Tja.. Vilken knäppis jag är. Skulle verkligen behöva ta tag i det här innan Gabriel blir större. För hur ska jag kunna lära honom att det inte är någon fara med mörker när jag själv är rädd?

Kommentarer
Postat av: gammelmoster

Carola skvallrade om att du har en ny frisyr. Kan du inte lägga ut nån bild så man får se? :) Jonas var rätt risig idag så det blev inge komma förbi och färga ditt hår, om du nu inte redan gjort det.

2010-02-28 @ 22:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0