Trotsig unge

Från åskoväder till 30°C och strålande sol? Det här vädret lever verkligen sitt eget liv!

Britta kom hit kring 12 med sushiii! Det var verkligen mumma för magen! Jag har blivit helt tokig i sushi! Nästa gång ska jag våga prova något nytt bara :-) Men är så ny i sushijungeln så jag är lite feg ännu. Johanna kom också hit och umgicks en stund och det var trevligt att sitta och surra med tjejerna. Efter mellis tog jag och Gabriel oss ut i solen och jag höll på att svettas ihjäl. Vi gick till Lekon och bytte ut racingbilen mot igelkotten från Brio. Gabriel tyckte den var jätterolig då den nickar med huvudet när den rullar! Efter det gick vi hem direkt och jag började med middagen, som Gabriel förövrigt bara spottade ut och kastade på golvet. Han har ju aldrig varit särskilt matglad men den senaste månaden har han inte ätit mycket vanlig mat. Han totalvägrar burkmat så nu äter vi samma mat hela familjen, han totalvägrar äta om han inte får äta själv, om han råkar få syn på pipmuggen innan eller ser en sked vägrar han öppna munnen för då ska han leka med det istället. Så nu lägger vi upp maten på en tallrik åt honom så får han plocka själv, men det funkar ändå inte riktigt. Lunch och middagar är  en mardröm hemma hos oss just nu. Gabriel är verkligen en envis liten kille som vet vad han vill, och när han inte får det så hörs och märks det (kan han ha fått det från sin mor kanske?) Han skriker, gråter och kastar grejer när det inte går som han vill. Det känns lite som att han är i någon "för-trots", för han ska verkligen testa gränser och ens tålamod hela tiden. Det gäller att vara konsekvent och visa att ett nej alltid är ett nej, oavsett hur mycket man gnäller. Tills nu har föräldraskapet varit ganska lätt, men nu är varje dag mer eller mindre en utmaning! :-) Men det har absolut sin charm, det är ju inget vi var ovetandes om innan direkt. Men det kom som ett bombnedslag! Jag älskar honom verkligen för alla hans små egenheter :-)

Dom ringde föressten från ikea idag och på torsdag kommer det jag beställt! :-D Wiiie! Simon jobbar dessvärre långa pass hela nästa vecka också, men veckan därpå börjar jag nog fixa med Gabriels rum, vill vara barnfri då det är lite jag ska pyssla med så då passar det bättre när S har ett par dagars ledigt. Nu måste det bli en ikea-tripp snart också så att jag kan köpa det sista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0