Tårtbak

Började dagen med att ta itu med det enorma diskberget jag lämnade efter gårdagens bakande. Fick diska tre (!!) omgångar, många hade nog fått hjärtsnurp om de sett oredan där inne.

Efter någon timme kom Linn hit och gjorde oss sällskap. Gabriel och hon tävlade i vem som var starkast, haha. Dom såg gode roliga ut båda två! Jag älskar verkligen Gabriels små påhitt, min lilla charmör! Sen gick vi upp på stan en sväng och handlade ännu mera bakingredienser och ett parasoll till Gabriels vagn. Ville ha ett svart men de var slut så valet föll på en turkos. Förvånad? Hihi, förmodligen inte. Det blev i alla fall snyggt tillsammans med det gråa tyget. Kan inte sluta förespråka Scootern, den är verkligen helt suverän! Och framförallt är Gabriel så nöjd med att sitta framåtvänd och få se lite mera av omgivningen. Nu är barnvagnspromenaderna riktigt roliga! Sen gick Linn iväg till jobbet och bara en stund efteråt kom Kristina och Vendela hit. Gabriel var jättetrött men envisades med att vara vaken så han var ingen rolig lekamrat, men efter en stund gav han med sig och sov i 30 minuter och vaknade på strålande humör! Vi, eller ja.. mest Kristina fixade tårtbottnarna och tårtöverdraget och imorgon gör vi innehållet och dekorationerna. Ser verkligen framemot slutresultatet, och givetvis kommer jag lägga ut några bilder här på bloggen :-) Nu kan jag förhoppningsvis baka en lite "roligare" tårta, gäller bara att fortsätta träna så. Övning ger färdighet, men mitt tålamod räcker sällan till det :-P

Nu ska jag gå och lägga mig, måste upp till tvättstugan klockan 7 och så har det blivit lite ändringar i kalasplaneringen så jag känner mig minst sagt STRESSAD! Mycket att stå i imorgon.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0