Swoosch!

Den här veckan har bara swoschat förbi. Vi har egentligen inte gjort så jätte mycket, men det har varit ganska skönt efter förra veckans "stress" :-)

I tisdags hade vi 1 av våra sammanlagt 4 dagar lediga tillsammans denna månad, skönt att faktiskt få en hel dag tillsammans! I onsdags var det dax för Gabriels 1-års vaccin. Simon fick hålla om honom och stryka honom på pannan medan jag stod på avstånd med gråten i halsen.. Vi passade även på att väga lilleman och han hade gått upp 180 gram på 2 veckor! Vanligvis går han ju upp cirka 100 gram/månad men det var nog födelsedagstårtan som gjort susen ;-)

Idag har både jag och S jobbat så Gabriel har spenderat dagen hos farmor. Idag fick jag även uppleva separationsångest från Gabriels sida för första gången. Direkt jag gick in i ett annat rum eller vände ryggen till började han gråta. Det var jobbigt, riktigt jobbigt.. Huvva! Han hade nog saknat mig under dagen, och jag honom. Jag saknar honom verkligen varje sekund jag inte är med honom. Speciellt då han sover, då längtar jag bara tills han ska vakna så jag får krama och pussa honom igen! Tur att det inte blir förskolestart förän i januari. En positiv grej också är att jag loggade in på min sida på försäkringskassan igår och insåg att jag hade många fler fp-dagar kvar än jag trodde! Bra det! Fast det kommer ändå blir mycket pusslande under hösten.

Imorgon är äntligen dax för Cecilia och Roberts bröllop och jag är så förväntansfull, hihi! Igår köpte jag det sista till min outfit och jag är nöjd! Nu är allting färdigt med kläder och present, är lite osäker på vad lilleman ska ha på sig dock. Det finns verkligen inga "finkläder" till pojkar och det stör mig nå så enormt! Gabriel kommer vara med under ceremonin men sen kommer mormor och hämtar honom och så är de hos oss hela kvällen.  Tanken var först att han skulle sova hos henne, men eftersom de inte fått färdigt efter vattenskadan så blir det inte av. Inte mig emot egentligen, bara tanken på att han skulle sova borta gjorde mig nojig! Han är bara 1 år, han kommer nog hinna med att sova borta tids nog! :-)

Kommentarer
Postat av: Liselle

jo det var din lilla guldklimp jag menade ;)

Love och vi tackar för eran hälsning :) Så stora pojkar vi har nu!

2010-07-26 @ 09:56:14
URL: http://smafotter.blogg.se/
Postat av: Nina

Men det är ett mindre helvete när han inser hur trött han är. Då skriker han tills han somnat mitt i ett gallskrik. :/

2010-07-27 @ 11:06:40
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Nina

Det känns så hopplöst. Alla bara gnäller om ersättning och att han är fet. Och jag har väl inte sovit som jag brukar på drygt tre veckor nu.

2010-07-28 @ 23:04:33
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan förstå och hålla med dig på sätt och vis. Men som du säger, du ska aldrig sluta hoppas. Förr eller senare, så kommer allt ikapp en. Tro mig, men det kan visa sig på så olika sätt. (Min teori, alltså!) Ni får komma och hälsa på när ett-åringen har kryat på sig, kraam!

2010-07-28 @ 23:27:06
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0