Det blev inte som vi tänkt oss..

Har fått besked om förskoleplats nu, och Gabriel har varken fått sitt 1:a, 2:a eller 3:e handsval. Vi har fått 2 andra alternativ som inte alls passar oss och just nu känns allt så jävla skit. Blev så ledsen och besviken så att jag började storgrina inne på Coop, utanför Coop, sen när jag träffade mamma och skulle berätta.. och 2 gånger på hemvägen och nu hemma. Vi sökte alltså plats alldeles för sent (9 mars, 4½ månad innan placering) och därav väldigt långt bak i kön, men just nu känner jag mig bara så jävla förbannad på kommunen. På deras hemsida står det såhär: "Ansökan om förskole- och fritidshemsplats kan göras tidigast fyra månader innan ditt barn behöver plats." Vilket jag i alla fall tolkar som att man inte kan söka tidigare, men det är ju så att man ska söka SENAST 4 månader innan för att vara garanterad plats. Fan, fan, fan!!! Vi har i alla fall fått erbjudande om Rörvikens förskola, och jag skulle bli hemskt glad om någon som kanske har erfarenhet av den förskolan eller så som kan berätta lite? Både positivt och negativt. Funderar också i de banorna ifall vi skulle tacka nej till en placering i höst och istället söka till januari. Men frågan är ju då hur många barn som slutar i januari ifall man kanske inte får plats då heller.. ? Men min föräldrapenning räcker ju inte så långt.. Gaah, allt blev så himla jobbigt nu :-(

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nej! Vad jobbigt för er, och jäkla dåligt av kommunen att inte vara mer tydliga på hemsidan (!) Hoppas det löser sig i slutändan ändå! Var ligger Rörvikens dagis då? KRAM PÅ DIG! Ska ni/du på farmen i helgen?

2010-06-10 @ 13:06:39
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Nina

Usch! Förstår att allt känns jobbigt. Jag vikarierade en dag på Rörviken och det var fint där, tyckte jag. Stora ytor och bra personal. Men får du inte gå dit innan du bestämmer dig och se hur det ser ut?



Jag hittar oftast bakgrunderna på google, men det kan ta en hel dag. Jag har några bakgrunder som jag aldrig använt så om du vill kan vi se om du gillar någon? Har du MSN? Det är lite enklare att skicka dem där. :)

2010-06-10 @ 13:29:27
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Nina

De verkade trevliga, men det var ju ett tag sedan jag var där. Hoppas verkligen att det löser sig! <3



Jag har fem olika bakgrunder som du kanske skulle gilla, men jag vet inte hur jag ska visa dem.

2010-06-10 @ 14:58:30
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vi är då väldigt nöjd med Rörviken. Dom har ju stängt två avdelningar, så det är bara två nu. Jag tycker både barn och föräldrar blir bra bemöt. Men du kan ju bara ringa till dagiset och fråga om du får komma dit och kolla.

2010-06-10 @ 23:11:40
Postat av: Ida

Anton har gått på Rörviken sedan 2005 och slutar snart där för att börja sexårs. Det har varit lite rörigt genom åren, ett gäng äldre grabbar som var stökiga och bråkiga. Men det senaste året har det verkligen lugnat ner sig, då har dom också stängt två avdelningar så nu finns bara två kvar. Pedagogerna har varit på studiebesök på Barncompaniet (bästa förskolan!) och blivit väldigt inspirerade, till det bättre. Både inomhusmiljön och arbetssättet har förbättrats! Men jag håller med de andra, åk dit och besök :-)

2010-06-14 @ 17:10:21
URL: http://iandwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0