1:a advent

Lillebus har ju haft sömnproblem ända sen han var 8 månader. Han vaknar mitt i natten och skriker, men somnar oftast om efter en flaska välling. Nu har han varit lugn i ungefär 1½ månad och vi trodde att det äntligen skulle vara slut, men icket. De senaste 5 nätterna har han vaknat och inatt var absolut värsta natten någonsin! Han var helt panikslagen. Det gör så ont i mammahjärtat när jag inte vet vad som är fel! Önskar så att han hade kunnat berätta det :-( Har han mardrömmar? Nattskräck? Eller kan det månne vara växtvärk? Fast växtvärk kanske man inte har när man är så liten? Jag hade en hemsk växtvärk när jag var några år gammal och min pappa fick sitta och massera mina ben i flera timmar. Ja gud, det är så himla jobbigt när det blir såhär. Sömnbristen är nog bara den men då att inte veta vad som är fel är det värsta..

Idag ska vi på julskyltningen med Johanna. Ska bli kul att se hur Gabriel reagerar på tomtarna som strosar runt på gågatan :-)

Hihi jo föressten! Måste ju berätta också om när jag skulle ta på mig min jeanskjol igår, den halkade ner lite för att den var så stor! Sånt gillas! Börjar nog bli dax att gå igenom min kartong med kläder som jag väntat på att kunna komma i igen :-)


 Måste nog fylla på med polkagrisar. Tror det kan vara någon som har varit där och nallat! :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kan ju faktiskt vara växtvärk? Alexander har varit grymt orolig på nätterna i typ tre veckor nu och igår fick jag förslaget från mamma att prova ge honom en ipren innan han gick och la sig, och se på fan, det funkade. Alexander har sovit som en prins i natt! Mamma och Roffe var dessutom barnvakt i fredags och Roffe fick ligga och stryka A på benen för att han skulle sova.. Så prova ge honom en ipren?

2010-11-28 @ 11:50:04
URL: http://mumlaan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0