Nemas problemas

Imorse fick Gabriel vara med Simons farbror när jag gick iväg och tränade, Simon jobbade nämligen. Det hade gått alldeles fin fint, Gabriel verkar inte alls ha några som helst problem med att bli lämnad av oss. Det bådar gott inför dagisstarten :-)

Och angående dagis så har vi fått lite mera klarhet i allting. Han står just nu som 3:e reserv på vårat 1:a handsval och de 2 som var före skulle precis få sina platser vilket innebär att Gabriel är nästa barn in. Ser däremot inte så ljust ut att han kommer komma in i januari, och då är alternativet ett dagis som ligger hyffsat långt ifrån oss och på ena änden av stan och utan bil är det verkligen INTE ett alternativ för oss. Sen så har den förskolan väldigt dåligt rykte och Simon har även varit där och jobbat. Så om lillebus inte får plats nu så gör vi precis som sist - vi fortsätter köa och han får hållas hemma tills platsen blir vår. Några extra veckors eller månaders väntan är ju ingenting jämfört med de åren han faktiskt ska gå där. Men nu vet vi ju i alla fall att det är NÄRA. Tänk att det ska vara så svårt att få en jäkla dagisplats i centrum, vårat 2:a handsalternativ var också fullt. Vi har trots allt köat i 9 månader, och det tycker jag är LÄNGE. Men det är väl resultatet av stora barngrupper och nedskärningar. Med nästa barn ska jag söka plats samma dag vi kommer hem från BB.

Nu har vi föressten hängt upp julgardinerna i köket! Det blev så himla mysigt :-) Nu behöver det bara städas därinne.

Imorgon väntar jobb 7.30-16.30. Hjärtat har lovat mig middag på bordet när jag kommer hem. Sånt gillas! :-)


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Håller tummarna för er. Sen får man väl tacka regeringen att dom inte tycker det är så viktigt med förskolan:-( Usch man blir så arg!

2010-11-30 @ 08:15:26
URL: http://eester.blogg.se/
Postat av: Maria

Nu är jag nyfiken, vilken förskola är erat förstahandsval? och vilken förskola har dåligt rykte?

2010-11-30 @ 08:48:03
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Ida

Tråkigt att det ska behöva vara så osäkert med dagisplats, förstår er frustration! Skönt ändå att det närmar sig och förhoppningsvis får ni er plats snart. Är det Junibacken ni väntar på kanske? Vi hade tack och lov inga problem med plats till Anton utan fick på det som låg närmast där vi bodde då.. Men nu när vi bor på Sävastön (och här finns ju bara ett dagis) blir man ju lite sugen på att ställa sig i kö redan i mars när Pyret kommit ut, precis som du säger. För att vara på den säkra sidan.. Tråkigt att det ska behöva vara så!



Trevligt att ses, som hastigast, i söndags! Jag och svärmor hittade jättefint gardintyg på Ohlssons och hon hade inget emot att sy, tack och lov! :-) Vore roligt att se hur det blev i dina fönster!! Jag gör ett nytt försök, är ledig på torsdag så om ni är hemma kanske jag kan hälsa på innan jag hämtar Anton vid ett??



2010-11-30 @ 10:36:28
URL: http://iandwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0