Snälla svärmor

Igår var min första riktigt dåliga dag med PREnet. 1 shake, 2 mål mat, 2 glas vin och en liten juniorhamburgare från max. Hua.. Och så ingen träning. Vilken ångest! Nåja, nya tag bara.

Idag har jag och lillebus varit en runda på stan med Kristina, Andreas och Vendela. Lika trevligt som alltid! Kaffe på Hansons och så strosade vi i affärer. Köpte 4 bordstabletter varav 1 nu står under adventsljusstaken. Ska bli så mysigt att tända första ljuset imorgon! :-)

Och så måste jag bara berätta vilken gullig svärmor jag har! Imorse ringde hon och frågade om jag ville ha några julgardiner till köket och erbjöd sig att sy 2 kappor. Lite roligt eftersom jag igår skrev här i bloggen att jag tyckte det var så tråkigt utan julgardiner i köket och jag VET att hon inte läst min blogg då jag just nu använder hennes dator, tror inte ens hon vet att jag bloggar ;-) Jag blev givetvis jätteglad! Så vi möttes upp på Ohlsons tyger tidigare idag och så fick jag välja ut ett tyg som hon till och med köpte åt oss. Snällt va?

Nu ska jag plocka ihop lite här hemma och sen försöka lägga mig innan midnatt. Brukar dock inte lyckas så bra med det! ;-)

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken gullig svärmor du har! Tänk då hänger snart nya julgardiner i fönstret som du kan känna dig nöjd med, det betyder ju faktiskt mycket för trivseln. Mina svärisar kommer hit idag och jag tänkte faktiskt titta efter tyg till julgardin i köksfönstret och be svärmor sy. Så fräck är jag! :-)

2010-11-28 @ 09:51:25
URL: http://iandwe.blogg.se/
Postat av: ida

det är viktigt att du inte hamnar i ångest-banan, för då kommer det vara jättesvårt att ha ett sunt förhållande till mat i framtiden.



försök liksom att tänka att det inte ÄR hela världen (för det är det inte), om du skippade träningen/hälsosam kost den dagen.



träning ska vara roligt och äta hälsosamt ska vara roligt det med, annars kommer tankarna kring den livsstilen vara jobbiga, tråkiga och ångestfyllda - om man för en stund inte håller sig till det.



jag tränar på gym ett par gånger i veckan och äter nyttigt under hela veckan med undantag på helgen då jag äter precis vad jag är sugen på. ingen ångest här inte! kanske det fungerar för dig? så ger man liksom järnet under veckan och har helgen som avkoppling :)



2010-11-28 @ 12:46:04
Postat av: Julia

Ida 2?: Ja, jag försöker verkligen tänka så! För man måste ju få unna sig, kan ju inte gå och ha ångest hela livet ;-) Men det kanske bli bättre när jag gått ner ännu mer i vikt, eller när jag är klar. Jag vet inte.. Men jobbigt är det iaf!

2010-11-28 @ 20:43:52
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha ja ida axelsson. läser alltid din blogg, så roligt att se att du fått en sån söt grabb :)



det intressanta är ju, att oavsett storlek/ålder/önskad storlek, går man alltid å tänker på hur mycket man ätit, när man ska träna nästa gång och om man ändå kanske borde hoppa över den där lussekatten eller vad det nu kan vara. det är liksom "fast" där i huvudet. så det är bara att pallra sig iväg till gymmet 3-4 gånger i veckan och njuta under helgen för att man just varit så duktig och så fortsätter det så.

2010-11-30 @ 09:21:04
Postat av: Julia

hihi jo när jag loggade in såg jag att det var du :-)

2010-11-30 @ 23:27:18
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0