Kroppsbild

Idag hittade jag en blogg som jag suttit och plöjt igenom ikväll, http://kroppsbild.wordpress.com/. Här visar kvinnor och män i olika åldrar och storlekar upp sina kroppar! Verkligen intressant att både läsa och titta på bilderna då det verkligen betonar att ALLA ser olika ut och att vågen inte alltid "talar sanning". Det enda jag inte gillar är gubbarna som tagit nakenbilder. Jag vill inte se era snoppar och det finns faktiskt kalsonger!

Nåja, hur som helst blir jag så himla förundrad över hur olika människors kroppar kan se ut trots tillexempel samma vikt och längd. Samtidigt som jag blir lite smått oroad över hur jag kommer se ut när jag är "klar" med min viktnedgång. Jag har alltid haft breda höfter, det liksom ligger i släkten och ibland är jag livrädd att de alltid kommer se ut såhär, att de inte alls minskar. Jag vill inte se ut som ett päron.

Jag får ofta frågan numer vad min målvikt är, och ärligt talat så har jag inte någon målvikt. Jag har aldrig varit så smal som jag tänkt bli nu så jag har ingen aning om hur jag kommer se ut. Jag har försökt föreställa mig som "smal" men det är omöjligt! Förväntar mig heller inte att bli jättesmal, eller jag får i alla fall för mig att det inte är möjligt med tanke på min kroppsform i övrigt. Mitt stora mål är i alla fall att bli NÖJD, så jag kommer köra på tills jag kommer till ett stadie där jag känner mig fin, och ändå håller mig inom ramen för att vara hälosam. Man ska ha i genomsnitt 16,7 kg fett i kroppen, just nu har jag cirka 34 kg. Alltså ska 18 kg fett bort, så med lite ökad muskelmassa samt allt annat man går ner så skulle jag tippa på ungefär 20 kg till. Kanske mindre, kanske mer. Det är ingen idé att ens spekulera i det :-) Jag hoppas bara att jag kommer slippa en massa löst hängande hud. Tydligen har huden svårare att dra ihop sig om man haft mycket vätska i kroppen under graviditeten och jag samlade ju på mig en hel del. Fick ju inte ens in fötterna i foppatofflorna! Dessvärre har ju endel vätska stannat kvar i kroppen även efter graviditeten, men det hoppas jag kunna råda bot på nu genom att bli lite lättare! Men det är det fina med just BIA-mätningarna. Att man ser hur kroppen mår inombords. För som sagt,  vågen talar inte alltid sanning och absolut inte heller BMI. BMI ids jag inte ens räkna med eftersom jag tycker det är så fruktansvärt missvisande.

Men ta en kik in dit, jag tycker det är så himla modigt av alla som skickat in bilder på sig själva! Alla har vi olika kroppsideal och normer över hur man "ska se ut". Och det gör mig glad att läsa om dom som faktiskt är nöjda med sin kropp, tänk vilken härlig känsla! :-)


Kommentarer
Postat av: victoria

För ebba tog det då knappt en timma innan det hade kommit blöjan, så katrinplommon verkar funka superbra på henne!

2010-11-18 @ 16:48:46
URL: http://vigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0