Tidig morgon även idag!

När klockan ringde kl 6 imorse var jag sååå nära på att stänga av den och krypa ner under täcket igen, men då insåg jag hur mycket jag skulle ångra mig ifall jag inte tränade. Så jag tog snabbt på mig morgonrocken och gick in till köket och slog igång perkolatorn.

Idag hade jag bestämt mig för att endast köra crosstrainern, 75 minuter var min utmaning. Vakna med the voice skulle få hålla igång mig, det är grymt med tv PÅ crosstranern! Efter 60 minuter kommer texten "VILA VILA VILA" och nivån sjunker plötsligt med 4 steg. "Jaja skitsamma" tänker jag och skruvar upp motståndet och fortsätter trampa på, men då efter 62 minuter lägger den bara av och det står "BRA JOBBAT!". "Vadå bra jobbat, jag är ju inte färdig?" Någon som har en susning om varför? Funderar över om det kan ha med pulsen att göra, att jag hade för hög medelpuls den trodde att jag plötsligt skulle kollapsa? Jag kanske inte är fit for fight för mer än 60 minuter än, men det kändes ju alldeles fin fint! Blev lite förolämpad bara haha! ;-)

Idag hade jag och lillebus tänkt ta oss till öppna förskolan. Han hade behövt få leka av sig lite! Det märks fort när han är understimulerad för då blir han så himla trotsig! Nu börjar jag faktiskt längta lite tills han börjar på dagis så han får göra av med lite energi där, för det är inte alltid det lättaste att roa en 1-åring en hel dag. Så jo, det blir öppnis idag!

Kommentarer
Postat av: Britta

På crosstrainer är maxtiden 60 minuter, de resterande 2 minuterna är avsedda för nedvarvning. Det du kan göra är att fortsätta trampa och då slås ett nytt "program" igång rätt fort och du får sätta in dina 15 minuter, men började från "scratch" : )

2010-11-09 @ 13:12:46
URL: http://brittalindmark.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0