Bytt gardiner

Den senaste timmen har jag roat mig med att byta gardiner i sovrummet och hängt upp ett par panelgardiner i vardagsrummet. Simon bara suckar åt mig, haha, men jag har en förkärlek till att alltid börja pyssla med sånthär sent på kvällen. Det blev faktiskt rätt snyggt med panelgardinen, trots att jag verkligen inte gillar såna och vårat fönster är så stort. Men den passade in bra och jag tycker det är tråkigt när en gardin man tycker om bara ligger i garderoben och skräpar. Nu återstår bara att fålla upp den och stryka så får de sitta den lilla tid det är kvar innan jul då det är dax för någonting annat. Skulle behöva någon julgardin, både i vardagsrummet och köket. Men i köket måste vi ha två kappor för att det ska bli snyggt och svärmor har redan varit så snäll och sytt oss 3 kappor så det känns dumt att fråga om ännu ett par. Men vi får se, är lite less på plommonfärgat nu efter att de suttit där i 1 år. Hade helst velat ha olika par för höst, jul och vår/sommar.

Kommentarer
Postat av: Gammelmostern

Jag är likadan. Kommer alltid på en massa projekt sent på kvällen. Kanske då man funkar bäst :)

2010-10-17 @ 22:14:43
URL: http://mypiece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0