Våran tisdag

Idag fick vi en minst sagt lååång sovmorgon. Jag vaknade 10.30 och ett par minuter efter det vaknade Gabriel. Galet.. skönt! Lite väl länge bara, kliver gärna upp kring 8-8.30 :-)

Vilken toppenbra eftermiddag jag och lillebus har haft tillsammans med Frida och Cornelia! Vi tog en kaffe på Opalen och kidsen höll sig relativt lugna och nöjda hela tiden, men nu börjar det vara slut på lugna fikastunder då Gabriels inte alls tycker det är roande längre, och jag förstår honom! Efteråt mötte vi upp Michaela och hennes kids och gick till smörblomman så barnen skulle få göra av med lite energi. Gabriel stod dock mest still och inspekterade :-)

Har också (äntligen) fixat Gabriels vinterskor. Det blev ett par svarta Kuoma i strl 21. Samma innermåll som Kavatkängorna men betydligt mindre runt vristen och foten så de passar vår lillebus fossingar perfekt! Kommer värma skönt i vinter :-) Börjar vara dax för dom redan nu i och för sig, han var kall om fötterna idag efter vilan i vagnen ute på balkongen. Det är skönt att scootern faktiskt går ut igenom balkongdörren, edgen var ju alldeles för stor och det kan vara skönt att sova ute i friska luften!

Har beställt en julklapp åt Gabriel också, den skimrande barnkammarboken. Jag blev överlycklig att den äntligen kommit ut i butik! Gabriel fullkomligt älskar när man sitter tillsammans med honom och sjunger visorna från CDn som följer med. Än så länge har han ju den vita och den silvriga och inom ett par år ska samlingen vara komplett :-)


Kommentarer
Postat av: Elina

Dom är så himla fina dom där skorna. Saga har ett par, men dom är tyvärr för stora ännu. :/ Små fossingarna.

2010-10-26 @ 21:09:25
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Michaela

Det var roligt att ses en snabbis idag! :) Vad söt han är lille Gabriel! Vilken fin blogg du har förresten, jag brukar läsa den men är dålig på att kommentera! :p

Kram

2010-10-26 @ 21:11:06
Postat av: Linn H

Har också kouma åt Gabriel och Ebba :-) de har använt dem i flera veckor så jag tycker absolut att du kan börja använda dom nu!

2010-10-26 @ 22:56:30
Postat av: Johanna

Haha, ja. Man känner sig lite blottad! :p Det gick bra dock, Daniel var ju där. Det var otroligt skönt och behövligt!

2010-10-26 @ 23:59:43
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Sofie

Dom har nyss reat ut alla barnkammarbäckerna på Åhlens för 90 kr. Dock så fanns inte den skimrande kvar då...men den fanns veckan innan på rea för 179 kr.

2010-10-27 @ 07:26:14
Postat av: Julia

Sofie: Jo jag har varit och kikat på Åhléns men då fanns bara den gröna och rosa kvar och just nu vad det den skimrande jag var ute efter :-) Och den skimrande utkom ju nu i oktober, har inte funnits innan! Lite konstigt om dom rear ut en alldeles ny bok :-) Men tack för tipset ändå!

2010-10-27 @ 11:20:10
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0