Onsdagkväll

Vi har haft en helmysig dag. Har suttit på Opalen och surrat i ett par timmar med Emelie och hennes lilla sockerunge Alexander. Mycket trevligt!

Sen hem och städa lite + laga middag. Var så himla fundersam över vad jag skulle göra av fläskytterfilén i kylen och efter några tips från Emelie och lite eget tänk blev det tillslut en goood gryta med fläskytterfilé, creme fraiché, grädde, soja och soltorkade tomater och till det åt vi pasta. Till och med Gabriel älskade det! Han åt upp allt på tallriken och det låg endast en liten köttbit och en majs på golvet efteråt, och det hade han inte kastat dit, halleluja!

Imorgon ska jag gå till colorama och köpa det som behövs för allt pyssel i lillemans rum. På måndag sätter jag igång så rimligtvis borde jag vara klar under nästa helg, men man vet aldrig med mig, jag tenderar ju till att skjuta upp saker och ting. Vet dock inte om jag är redo att låta Gabriel sova i eget rum ännu? Bara tanken känns skrämmande. Han har ju sovit med oss sen han var ett par dagar gammal! Hur som helst måste vi då köpa en babyvakt eftersom Gabriel fortfarande vaknar endel nätter, finns för 249:- på Clas Ohlsons och det är typ det jag är villig att betala! Jag gillar att ha honom hos oss samtidigt som jag saknar att ligga och surra med Simon innan sovdax som vi alltid gjorde förut. Men bara för att rummet är klart behöver vi ju inte ställa dit spjälsängen med en gång.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Nä, han är lite för liten för att sova själv i ett rum tycker jag men jag vet att många gör så, så det är ju inget fel med det. Men som du skrev, spjälsängen behöver ju inte flyttas dit direkt :)

2010-09-15 @ 21:58:55
Postat av: Anonym

Hoho, vad bra att det smakade! Så himla enkelt och så himla gott! Funkar skitbra med kycklig, vitlök och paprika också ;]

2010-09-15 @ 23:27:47
URL: http://mumlaan.wordlpress.com
Postat av: Elina

Haha, så sjukt. Jag skrev just ett inlägg om att Saga har börjat sova i eget rum. :) Jag tycker inte att det finns en tid då dom är nog stora eller nog småa för att göra det. Man ska göra det när det känns rätt för alla så att säga. :)

2010-09-16 @ 00:46:45
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag förstår det, men det är ju bara att testa. Går det så går de och går det inte så är det ju bara att vänta med det. :) Man märker nog det ganska snabbt. Lilleman!

2010-09-16 @ 10:10:54
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0