Lista!

Fy, jag har haft en ganska dålig dag. Mitt humör har varit ruskigt dåligt och jag har varit så trött, sov till och med 2 timmar på eftermiddagen.

BIA imorgon och jag har inte alls varit duktig de senaste dagarna, eller veckorna för den delen. Det känns nästan som att jag håller på att släppa taget.. och då är det kört. Det är okej att ha sina "dips", men också styrkan att hitta tillbaka. Jag är svag. Har funderar mycket ikväll över hur jag ska motivera mig till att fortsätta min viktresa, för än känner jag mig inte färdig. Så jag satte mig ner och skrev en lista!

Negativt med att vara tjock
- Dålig självkänsla och sämre självförtroende
- Svårt att hitta snygga kläder som passar
- Ofta på dåligt humör
- Dyrt med allt snask
- Ohälsosamt

Positivt med att vara smal
- Förmågan att känna sig fin
- Lättare att hitta kläder
- Gladare!
- Vara vacker i en bröllopsklänning
- Orkar mera
- Sväller mindre om fötterna
- Lever hälsosammare
- Förebild för Gabriel

Sen kan man ju skriva en roman om varje punkt, men det är lite stödord som jag vet innebörden av. Listan ska upp på kylen tillsammans med ett foto på mig och ett foto ska också få pryda skafferiet. Då påminns jag hela tiden om den Julia jag inte vill vara.

Jag har blivit alldeles för bekväm och jag kan inte för allt i världen förstå hur. Jag är långt ifran nöjd med min nuvarande vikt och vill pressa mig ytterligare några kilon. Har jag lyckats komma såhär långt vill jag kämpa tills jag känner mig 100% nöjd.

Ska bli otroligt skönt att träffa Hanna (min rådgivare) imorgon iallafall. Då kan vi prata om allt som varit och hur jag ska jobba för att gå vidare! Är mest nervös över att ha ökat i fett och att jag tappat mycket muskler. Men det får vi svaret på imorgon!

Motivationsbilderna!



Kommentarer
Postat av: Tina

Jättebra att du skriver upp dina personliga stödord!



Sedan att du har varit trött, kan säkert kopplas till den sämre kosten och svullandet av socker. Man blir trött av socker just för att man får en massa blodsockersvängningar.

2011-04-26 @ 07:27:34
Postat av: Britta

Jag har alltid tyckt du har varit så vacker.

Nu är du vackrare än någonsin för du lyser av välmående.



För mig kommer du alltid vara min Julia, oavsett plus eller minus.

Men jag är så himla glad för din skull, det ska du veta.



I sommar ska du och jag shoppa!

2011-04-26 @ 13:30:08
URL: http://sixth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0