En bra dag!

Idag har mitt humör varit på topp hela dagen. När jag lämnat Gabriel på dagis kl 10 kilade jag direkt till step in för att testa mitt nya träningsschema. SKITKUL var det! Kommer fortfarande köra igenom hela kroppen varje träningspass, men färre reps (10 istället för 12) och tyngre vikter istället. Skönt att äntligen hittat motivationen till att styrketräna! Nu vill jag dit och köra igen, igen och.. igen!

Hann hem och duscha och ta det lite piano innan det var dags att hämta lillebus från dagis igen. Då kilade vi till Vigan och Ebba direkt för att gratta Ebba i efterskott. Och där tackade jag nej till fika. Alltså jag är obeskrivligt stolt över mig själv! Det känns som att den där självdiciplinen sakta men säkert kommer krypandes tillbaka! Jag bestämde mig redan innan att jag inte skulle fika och det är verkligen där det sitter, att bestämma sig. Och det gick fin fint att bara sörpla kaffe. Jag kommer aldrig att få den kropp jag strävar efter genom att äta en massa onyttiga grejer och jag tänkte hela tiden på mina jeansshorts som bara väntar på mig i byrålådan.. eller nja, nu sitter de faktiskt på mig hihi. Har haft dom på mig typ hela kvällen och jag tror att jag har speglat mig en miljon gånger för att de sitter så bra haha. Jag tror att jag äntligen börjar förstå HUR mycket jag har gått ner i vikt. Det är som svårt att förklara, men igår kände jag mig fin för första gången på evigheter och jag var bara så himla stolt över min kropp! Det är fortfarande mycket jag vill förändra, men jag är på god väg och jag kommer att ta mig dit tillsist. För ett år sen hade jag aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle se ut såhär idag..

Nu hoppas jag verkligen att min motivation ska hålla i sig för visst kommer det lite hjärnspöken ändå.. Jag är sån, försöker alltid vända lite av det positiva till något negativt. Börjar mer och mer oroa mig över hur det kommer bli att hålla vikten. Jag menar nu dricker jag 2 shakes om dagen och jag vet att jag får i mig 204 kalorier per mål och det är liksom ganska bekvämt. Efter nästa BIA får jag nog börja lägga in ytterligare ett mål mat och då blir det genast lite klurigare. Men jag får se det som att det blir en lärorik prövning då. Längtar otroligt mycket efter att få avnjuta en god frukost med familjen iallafall :-)

Nä, nu ska jag ta mitt glada humör in till köket och plocka ur diskmaskinen och sen blir det att krypa ner i sängen med min älskling! :-)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad glad jag blir av att läsa det här blogginlägget :-)!!

2011-04-12 @ 23:35:43
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0