Onyttigheter.

Jag har redan börjat "förbereda" mig för hur jag ska kunna äta någorlunda hälsosamt när vi är på Åland och jag kom fram till så mycket som att det kommer vara nästintill omöjligt! Det finns vissa saker som bara måste hinnas med under våra 7 dagar där - korv med bröd från Rökka och så Ali's kebab. Och det är ju inga särskilt nyttiga måltider. Men alltså det är saker jag inte kan skippa för jag går och längtar efter det i ett helt ÅR! Sen så har de förmodligen öppnat alla glasstånd och lakritsglassen från Valio är helt underbar, och allt finskt godis jag brukar köpa hem. Suku Laku.. mmmh! Ja, ni hör ju.. Jag har redan bestämt mig för att äta dåligt. Vet inte ännu om jag fortfarande kör PREnet när vi åker ner, men mest troligt. Det är ju faktiskt bara en månad dit. Vore ändå rätt skönt att ha mitt trygghetspulver med mig haha. Lunch har aldrig existerad för mig när jag varit där, utan det blir mackor stup i kvarten istället. Men nu har vi ju Gabriel att tänka på också, så mat måste ju alltid finnas. Blir att åka och handla nästan direkt så jag känner att jag har kontrollen över vad som finns.

Och påtal om onyttigheter så kan jag inte beskriva hur mycket jag längtar efter att få se min pappas min när han ser mig. Jag älskar min pappa, MEN han har alltid varit duktig på att kommentera att jag borde gå ner i vikt. Och visst, han har ju alltid haft så rätt, men det är aldrig roligt att höra. Så jag blir fanimej tokig om han inte säger något haha. Det sporrar mig till att träna lite extra hårt de kommande 5 veckorna! Har tänkt sätta ett viktmål tills dess men jag behöver ju först och främst veta min utgångsvikt. Har inte vägt mig hemma på flera veckor och jag utgår fortfarande från de 79,2 kg jag vägde på sista BIA'n. Skulle tippa på 77 kg nu men det får vi ju veta på tisdag när det är dags för BIA igen :-) Alltid lika spännande, nu lite extra då jag hoppas att jag minskat såpass mycket i fett att jag får lägga in ytterligare ett mål mat! Men som jag skött mig de sista veckorna är det inte så troligt..


Nam nam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0