Våran måndag

Ikväll har jag varit på bodystep. Första gången jag kör den nya releasen och shit vad det var svårt! Tar nog ett par gånger innan jag kommer in i koreografin, men så är det ju alltid. Himla roligt var det iallafall och jag kände mig ordenligt mörbultad efteråt. Härligt, härligt! Har absolut ingen kondition och de få muskler jag faktiskt har är nätintill obefintliga efter mitt långa träningsuppehåll. Har inte tränat mycket de senaste 2 månaderna.. Det ironiska är ju att min förbränning ändå funkar finfint med tanke på den låga procenten muskelmassa. Ja, men jag klagar ju givetvis inte! Tänk då vad jag kanske hade kunnat förbränna? Men 27 kilo på 6 månader är inte fy skam ändå så.

Idag har jag vabbat för första gången och jag fasade redag igår för att behöva ha och göra med försäkringskassan igen. Nu när jag skickar min begäran om ersättning vid vab så måste jag ange ordinare arbetstid i %. Alltså jag timvikar ju, jag har ingen ordinarie arbetstid. Och jag måste fylla i det. GAH! Blir att ringa dom imorgon.. Annars så har vi mest myst på här hemma idag. Gabriel är äntligen på bättringsvägen så på onsdag blir det dagis för hans del. Hoppas nu bara att han inte ska bli lika omöjlig att lämna nu som sist han varit sjuk..

När S kom hem från jobbet idag åkte jag och mamma iväg på Lekon för att kika på resevagnen vi tänkt köpa. Dessvärre hade dom den inte inne i rätt färg men jag skulle höra av mig senare i veckan. Den var iallafall lätt att köra och kommer passa ypperligt som extravagn. Passade på att svänga in på Lindex också och byta jeansshortsen och 38:an passade!!! Lite tight sådär som jeans ska vara men absolut inte obekväma. Så efter några kilon till ska de nog sitta fint lagomt till sommaren.

Lilleman sussade sött i soffan på förmiddagen. Det har blivit hans favoritplats nu när han varit sjuk.


Gabriel fick ett jättefint verktygsset av sin mormor idag.. Borr, hammare, skyddsglasögon, skruvar, tång..


.. och han började direkt fixa här hemma! Mammas gullunge!


Kommentarer
Postat av: gammel moster

Han e ju för go =)

2011-04-05 @ 07:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0