Knäpp?

Igår skickade jag ett sms till Johanna som fick mig att börja skratta efteråt..

"Du, köp inte icas kesella! Det var visserligen bara 0,1% fett, men både mindre protein och mer socker än arlas 1%!"

Undrar om man håller på att bli knäpp när man skickar såna sms numera haha? Nä, jag kallar mig snarare medveten ;-)

Jag har nämligen börjat köpa hem kesella för att göra smoothies när jag kört bodypump. Både supergott och innehåller allt för att mina muskler ska återhämta sig!

Kesellasmoothie
2,5 dl kesella 1%
1 dl mjölk
125 gram tinade hallon & blåbär
1 banan

Ställde mig förövrigt på vågen imorse som visade -1,6 kg efter 3 veckor. Egentligen så bryr jag mig inte så mycket om siffrorna på vågen innan BIA. Jag har ju ingen aning om vad som hänt inne i kroppen, bara att jag gått ner. Jag hoppas ju givetvis att jag lyckats omvandla fett till muskler, men det kan likagärna bara vara vätska. Tur att det bara är lite mindre än 2 veckor kvar till nästa BIA. Alltid lika spännande! :-)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tycker du börjar bli medveten, inte knäpp ;-)! Oftast innehåller lättprodukter socker för att få mer smak då den försvinner när man tar bort fett. Detta är något som gäller de allra flesta lätt produkter. Sen brukar jag själv väga för och nackdelar mot varandra, lätt crème fraîche innehåller tex mycket mindre fett men endast 1% mer socker... Då tycker jag iaf att det är "värt" att ta den lättare :-).

2011-02-03 @ 10:55:09
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com
Postat av: Britta

Håller med ovanstående : )

Sen är inte socker så "farligt" i rätt mängd med tanke på hur det medför energi.



Sedan måste jag bara säga att du borde testa att sätta i ett rått ägg i din smoothie också.

Bra med protein och den blir riktigt luftig : )

2011-02-03 @ 15:31:10
URL: http://sixth.blogg.se/
Postat av: Britta

Eftersom du ändå mixar (antar jag?) kommer ägget bara göra så den blir luftigare.

Jag tycker själv att det blir godare med ägg i nu när jag har vant mig framförallt : )

Min chokladmilkshake(smoothite) med hallon och banan får alltid ett ägg i sig : )

2011-02-03 @ 17:13:22
URL: http://sixth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0