Sjukstuga

Nu är både lillebus och Simon sjuka. Gabriel har ingen feber längre men han är snorig, hes och har en hemsk hosta. Han har ändå sovit relativt bra inatt, det var bara förnatten som var lite jobbig. Har ringt vårdcentralen på morgonen och fått utskrivet bricanyl. Tack och lov älskar han just bricanyl så det brukar inte vara några problem att få i honom den iallafall! Nu hoppas jag bara att jag ska klara mig från att bli förkyld. Jag har varken tid eller råd att bli sjuk! Blev tillfrågad om jobb idag då det härjar magsjuka på jobbet, jag kan ärligt talat säga att jag är ganska glad att jag kunde tacka nej då Gabriel är sjuk. Det sista jag vill nu är att dra hem några magsjukebakterier!!


Kommentarer
Postat av: Elina

Vem älskar inte bricanyl? ;) Om det är flytande vi pratar om.

2011-02-07 @ 11:41:52
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Ida

Visst vet du att även du som timvikarie har rätt till sjuklön!? Det kände de inte till på Åcenter där jag vikarierade förra året.. Stackars sjuklingarna, men skönt för dig att slippa magsjuke-epidemin!

2011-02-07 @ 14:22:49
URL: http://iandwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0