Jag har tränat, ovanligt va?

KUL med bodystep ikväll! Lite okoncentrerad var jag allt, men svettigt blev det. På hemvägen åt jag en banan och en proteinbar. Egentligen har jag inte tänkt äka barsen så ofta, men nu blev det så iallafall. Dom är ju bara så goda! Känns som att man äter godis fast det känns bra i kroppen :-)

Hann läsa lite i iFORM innan träningen och oj vad okunnig jag egentligen är. Jag visste tillexempel inte HUR viktigt det är att äta något inom 30 minuter efter ett träningspass. Om man äter senast 30 minter efter träningen tar det 1-2 dagar för kroppen att återhämta sig och för varje minut förlängs återhämtningsperioden med uppemot 1 timme. Jag får typ lite lätt panik när jag läser sånthär. Det blir som ett extra stressmoment när jag både måste gå ner i vikt och bygga muskler så ibland vill jag bara ge upp allt som har med muskler att göra. Samtidigt ökar ju en högre muskelmassa förbränningen under vila, men hittills kan jag inte tyckas hitta några större fel på min förbränning ändå. Så ja, det är bara fortsätta pumpa! Ska försöka lägga in lite tid för styrketräning i gymmet också. Fick ju ett nytt program förra veckan som jag måste träna in!

Imorgon börjar mammas gratisvecka på step in och det ska bli så roligt att träna tillsammans med henne! Tror hon kan sporra mig riktigt ordentligt då hon är förjäkla stark och uthållig! Oj oj vad vi ska köra gärnet på pumpen på fredag!!! Hoppas du är lika peppad som jag mamsen! :-D

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Jag hoppas att jag kommer att vilja träna mera efter denna vecka. Skulle vilja att jag får sån där träningsnoja, men jag tvivlar... ;)Ska iaf bli kul att fara dit med dig, får se hur jag orkar där ;)

2011-02-17 @ 07:18:38
Postat av: Britta

Jag tror ditt pepp kommer smitta av sig på Carola : )

2011-02-17 @ 09:27:04
URL: http://sixth.blogg.se/
Postat av: sara isaksson

Ååh jag försöker också få in min mamma på steppan!!=) fusk att du lyckats! det är JÄTTEVIKTIGT att äta efter träningen. du kan nästintill äta vad som helst efter träningen för det mesta smäller rakt in i musklerna alltså glykogendepåerna ( energipåsarna som är uttömda efter träning) så du kan äta pasta med fördel efter träning exempelvis. jag äter alltid middag efter träningen nästan. och tar en shake direkt efter så musklerna inte ska brytas ner och man ska hinna återhämta sig! Glykogenet i musklerna tar slut så man måste fylla på dom! JÄTTEBRA att du läst på jag ahr många böcker om du vill låna som är superbra :)

2011-02-17 @ 10:27:35
URL: http://lucha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0