På ranten

Det känns som om jag varit på ranten hela dagen, iofs har jag faktiskt varit rätt mycket i farten.

Dagen startade så tidigt som 6.30 imorse men då la jag och lillebus oss i soffan framför Pingu och halvslumrade i 30 minuter, mysigt! Kl. 9 knatade hela familjen iväg till dagis på vernissage! Barnen hade fått göra fantasidjur av återvinningsbart material. Och visst blev jag mäkta stolt över Gabriels kreation ;-) Vad det nu föreställde var en bra fråga, men fin var den! Vi blev bjudna på våfflor, hallonsylt, glass och grädde men jag tog mitt förnuft till fånga och avstod.. Jag har verkligen kommit ur balans efter magsjukan och inte riktigt fått iordning det här med rutiner runt maten. Har ätit sötsaker varje dag blandannat.. Så nu är det andra bullar, eller inga bullar rättare sagt hihi.

Efter 1½ timme på dagis gick jag upp på stan en snabbsväng. Bolaget, Lindex och Gilla var det som hanns med. På Lindex nyttjade jag min 30% rabattkupong på ett par överdragsbyxor åt Gabriel. Det minsta som fanns var 86 men dom satt faktiskt förvånadsvärt bra på vår spinkiga lille kille. Stora givetvis, men då passar de till hösten också. Nu är det bara en jacka som måste inhandlas. Har hittat en från po.p som han SKA ha. Härligt vårgrön! Sen är det ju givetvis stövlar, mössor, vantar och sånt som också måste köpas, men det känns inte lika "akut" så att säga. Inte nu för att vädret ens tillåter att tänka tanken på att hänga undan vinterkläderna, men alla föräldrar vet att det gäller att vara ute i god tid när det gäller ytterkläder. Vinteroverallen köpte vi ju redan i augusti!


Hittade lite baskläder åt mig själv också faktiskt och så jublade jag av lycka över att komma i ett par jeansshorts i strl 42!! Det var STORT! Inget köp där dock, då jag tänkte vara ännu liiite smalare till sommaren. Men ytterligare en byxstorlek mindre känns så jäkla bra!

Och så har vi även hunnit med ett besök på BVC på eftermiddagen. MPR-vaccinet var ju slut på 1½-års kontrollen så vi fick komma nu istället. Det var inte så populärt såklart. Men efter några tårar och mammagos så var allt bra igen!

Ikväll har jag och mamma varit på bodypump! Ikväll var ett riktigt bra pass. Testade lägga på ytterligare 2 kilo på bröst men det blev alldeles för tungt.. Vill bara så gärna ha träningsvärk.. Det är bara mina stackars plågade ben som får lida. Efter passet kom instruktören Linda fram till oss och frågade lite hur det hade gått då det var mammas första pass. Då passade jag på att säga vilken jäkla bra instruktör hon är! Vet ju själv hur mycket en liten komplimang kan betyda och jag gillar henne verkligen. Hon lyckas verkligen trycka på några knappar så jag kämpar tills jag stupar ;-) Nu blir det vila 3 dagar på träningsfronten.. Trist, men jag längtar redan tills på måndag!! :-)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Det är ingen crosstrainer iaf, hihi :P.



Jag håller med om att det skulle bli billigare i längden men när Ebba får träffa sin mormor varje gång så det är nog värt det ett tag till. Så småningom kanske vi köper en, jag vill ju gärna ha en så kanske det ;).

2011-02-25 @ 09:39:00
URL: http://vigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0