Dag 2

Träning
  • 50 minuter kondition, 30 minuter core

Matintag

  • Frukost: PREnet shake 
  • Efter träning: - (lunch)
  • Lunch: PREnet shake
  • Mellanmål: 2 finncrisps med bregott och ägg
  • Middag: Oxfilépasta med gorgonzola (hämtmat)
  • Vatten: 1,5 liter
  • Övrigt: Lite fruktsallad med vaniljvisp, 2 chokladbollar, 1 mockaruta

Det blev både hämtmat och diverse fika idag, plus ett extra mellanmål. Det är många som frågat vad jag går på för konstig diet som inte tillåter mellanmål. Det är inte direkt förbjudet med mellanmål med PREnet, men problemet för många överviktiga, däribland mig inräknat så är just småätandet ett stort problem. Småätandet leder till att insulinnivåerna i kroppen ökar och då sjunker förbränningen. Nu kan man ju kanske inte direkt räkna mellanmål just som att småäta eftersom det oftast hjälper till att minska småätandet, men tidigare har det funkat väldigt bra för mig att endast äta 3 mål om dagen. Däremot sen jag började träna och förbrukar mer energi så behöver ju kroppen även en ordentlig påfyllning av energi, enkel matematik! Oftast blir mitt/mina mellanmål just efter träningen, men idag var det lunchdax då så jag åt ett senare mellanmål istället. Så det känns som att jag inte gjort mycket mer än just ätit idag!

Fikat hade jag väl egentligen inte behövt äta så mycket av. Men det är just det som är mitt problem, när jag börjat har jag fruktansvärt svårt att sluta! Så egentligen ska jag väl vara ganska nöjd att jag inte gick en andra omgång, men jag behöver träna lite mer på just detta. En viktnedgång handlar egentligen bara om det psykiska, och den senaste tiden har jag varit ganska "nedbruten" av olika anledningar och det förklarar nog mycket till allt slarv som varit. Men såfort jag kommit igång med träningen igen så ska det nog gå finemang!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Just ja ni har ju en, hade glömt bort det. Nog är dom snygga alltid, en orange hade varit perfekt :p.



Avråder du oss från att köpa en? Vet du om något annat märke kan vara bättre? När jag ska dammsuga hela lägenheten så kommer jag ju att använda mig av den vanliga vi har. Jag tänkte mest bara ha den till att dammsuga hallen och köket, där det fortast blir skitigt.

2011-01-04 @ 21:43:15
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Britta

Det finns ju andra fördelar med att äta mellanmål, iaf om man äter långsamma kolhydrater för då hålls ju blodsockernivån på en jämn nivå : )

Äpplen och päron är susen!

2011-01-05 @ 01:23:53
URL: http://brittalindmark.wordpress.com
Postat av: Sussie

Mja, jag är nog skolad så att du helst ska äta 5 mål om dagen, 3 huvudmål och 2 mellanmål för att hålla igång förbränningen och gärna äta var 3:e timme! Mellanmålen motverkar ju småätandet. :0)

2011-01-05 @ 01:39:15
URL: http://www.sussiesgodsaker.blogspot.com/
Postat av: Maria

Nu har jag bara erfarenhet av hur Per äter, och eftersom att han tränar mycket och är i allmänhet väldigt nyttig så tror jag ju att de han gör är rätt bra! Men han äter i allafall var 3:e timme, och är han inne i en period där han absolut inte vill fuska då äter han exakt var 3:e timme förutom ett uppehåll på natten. Då håller han blodsockernivån på en jämn nivå och även förbränningen. Han äter avokodo, vilket han anser är världens bästa mellanmål, om man tränar! Sen är ju ett annat tips att träna mycket styrke, det förbrännar en jäkla massa! Sen om småätande, mellanmål är ju som sagt inte att småäta så länge det är nyttigt! Om du inte äter ett mellanmål samtidigt som du tränar kan det istället förstöra för dig, dvs kroppen "svarar inte" på träningen. Kroppen kräver mat för att gå ner i vikt.



Nu blev de lite långt.. och hade kunnat fortsätta haha :D

2011-01-06 @ 18:47:04
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0