Ingen glad lillebus

12.30 ringde en fröken från dagis och berättade att Gabriel vaknat efter endast 30 minuters vila och var tokledsen. Herregud så stressad jag blev! Kastade i princip på mig ytterkläderna! När han såg mig började han direkt gråta och så ville han bara vara i famnen, men han är väldigt gosig när han är nyvaken och det kanske blev lite mycket när inte jag var där. Annars brukar han inte bry sig om vem som tar upp honom om jag eller Simon är i närheten sålänge han har en famn att mysa i. Ska iallafall testa samma imorgon! Hoppas det går lite bättre då :-)

Efteråt knatade vi iväg till Kristina och Vendela. Gabriel höll sig på bra humör trots den korta vilan! Barnen busade och vi mammor surrade, precis som det ska vara ;-) Jag tror att jag och Kristina skulle kunna sitta och surra i evigheter om allt och inget, vi har som alltid en massa att prata om varje gång vi ses!

Mormor har varit hit ikväll och lillebus började direkt toka sig haha! Han är som söt när han blir sådär fjantig. Tack och lov slutade det inte i näsblod som häromdagen ;-)

Imorgon väntar kvällsjobb mellan 12-21 för min del. Inte så smart att jag tog på mig jobb när Simon egentligen behöver tömma sin pappas lägenhet. Men mina hittills 34 timmar denna månad är inte så mycket att hurra över, och dessvärre ska ju räkningarna betalas även nästa månad!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, kan bara tänka mig paniken som man känner.. Då vill man dit direkt o bara trösta o krama! Men han verkar ju verkligen älska dagis med tanke på de du skriver och det är ju super! De finns ju barn som gråter förtvivlat från dag ett och i princip aldrig slutar. Fina Gabriel :)

2011-01-20 @ 08:10:13
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Gammelmostern

Mitt mål är -13 kg till sista maj. Vet inte om jag kör det bara denna vecka ut eller om jag kör januari ut. Har inte bestämt mig. Har ung 1.5 kg kvar till målvikten jag satt till sista januari.



Hoppas det går bättre idag efter vilan. Lillgrabben som har blivit så stor.

2011-01-20 @ 09:32:36
URL: http://mypiece.blogg.se/
Postat av: Gammelmostern

Mitt mål är -13 kg till sista maj. Vet inte om jag kör det bara denna vecka ut eller om jag kör januari ut. Har inte bestämt mig. Har ung 1.5 kg kvar till målvikten jag satt till sista januari.



Hoppas det går bättre idag efter vilan. Lillgrabben som har blivit så stor.

2011-01-20 @ 09:33:08
URL: http://mypiece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0