13.1.2011

Det har varit en märklig dag idag.. Jag tror att jag har hunnit gå igenom alla känslostadier.

Vi gick till dagis idag trots att vi hade ett tight schema för att hinna till begravningen i tid. Gabriel åt frukost där, men han hade inte riktigt ro till att äta då det var mycket mer intressant att titta på de andra barnen. Idag tyckte dom att G var redo att lämnas så när det var dags att gå ut så tog en av fröknarna honom och bytte blöja och klädde på honom ytterkläderna. När allt var klart fick jag vinka och tydligt säga "hej då!", och Gabriel han vinkade så glatt och sprang mot ytterdörren. Krångligare än så var det inte! Jag satte mig i personalrummet och läste dagens tidning under tiden de var ute. Smygkikade på honom då och då när han fumlade i sin tjocka vinteroverall ute på gården och de lite större barnen nästan "bråkade" om vem som skulle hjälpa honom upp igen. Det har verkligen gått superbra hittills!! Visserligen förväntade vi oss ingenting annat, men det känns så himla skönt. Kunde inte låta bli att bli lite tårögd när jag tänkte på hur fort tiden gått. Nu är mammaledigheten definitivt över och Gabriel är en stor pojke. Mitt hjärta! Pedagogerna verkar jättefina och det är skönt att bara ha dagis 10 minuter bort.

Idag kom inte mindre än TVÅ efterlängtade paket hem till oss. Mitt H&M-paket blandannat. Chansade ju och beställde allt i medium och vet ni? ALLT passade! Det går fasikens inte att beskriva lyckan över att komma i en mindre storlek. Säkert en skitsak för många, men för mig är det verkligen stort! Det är beviset på allt slit. Och på att mitt mål närmar sig, även fast jag nu inte egentligen har något specifikt mål. Nu börjar det handla så mycket om att forma kroppen, bygga muskler bli lite "fastare". Men vill ju lyckas gå ner ytterligare 13 kg, så det är bara att kämpa på! Ingenting är omöjligt :-)

Det andra paketet innehöll de två sista muggarna för att göra min Hanna/Rörstrand muggsamling komplett! Fick hem de gula förra veckan och idag de blåa. LOVELY! Det känns skönt att jag fick tag i alla, tackvare Vigan som gav mig ett tips! Nu vill jag börja samla på muminmuggarna ordentligt, nästa blir nog Mymlan!


Svarta, rosa, bruna, lila, blåa, gröna och gula! Det är en härlig färgklick i köksskåpet!


Kommentarer
Postat av: malin

tänkte skicka ett sms till er men nu törs jag då inte ifall att jag väcker er så skriver här att jag hoppas begravningen gick bra och jag hoppas ni mår bra trots omständigheterna. Vi tänker på er <3



Ser att det går bra för busen, häärligt! :D

Oj så kul han ska ha det nu :)



2011-01-13 @ 22:53:29
URL: http://gabson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, det var ju tur att ni inte väntade, ni fick ju en tokisfin Gabriel! :D

2011-01-13 @ 23:46:55
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Susanna

jätetfina muggar! och jag tvivlar inte alls på att du kommer gå ner 13 kg till, du är så himla duktig gumman! du, ge simon en kram från mig också, vet precis vad han går igenom just nu!

2011-01-14 @ 17:02:04
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0