9.1.2011

Det har inte blivit mycket uppdatering här i helgen! Gårdagen spenderade vi tillsammans med Victoria och Ebba på stan. H&M hade inte fått in några av de vårkläderna jag sökte, men Gabriel fick en farfarströja och till mig själv köpte jag ett vitt baslinne. När jag kom hem däremot skickade jag iväg en beställning från hemsidan, nya träningsbyxor, tre likadana toppar i olika färger, en tunika och 9-pack örhängen. Hoppas nu bara allt passar! Det är lite svårt att beställa när jag ligger mittemellan två storlekar. Valde medium i hopp om höga glädjetjut när jag testar allt ;-) Sen jag började kunna köpa kläder i medium har hjärtat börjar kalla mig "Miss Medium", haha. Han är allt lite rolig min karl! Men en sak är säker, han har både peppat och stöttat mig enormt mycket under min viktnedgång! Funnits när jag känt att jag bara velat lägga av och lyssnat på allt mittt vikttjat. Han har till och med gått ner i vikt själv, inte nu för att det alls behövdes då han alltid varit en smalis.

Inatt har jag faktiskt jobbat, har suttit extravak. 10 timmar är verkligen lång tid när man i princip bara sitter still. Men jag lyckades plöja igenom 2/3 av min nya bok "Varför gråter inte Emma?" Det är en fruktansvärd bok, men redan efter första sidan var jag fast. Det gick som bra att läsa tills jag började tänka på att allting faktiskt hänt i verkligheten, då kunde jag inte längre hålla tårarna borta. Emma är verkligen en stark kvinna med enormt mycket mod, all respekt till henne! Det hon har gått igenom är ingenting man ens önskar sin värsta fiende..

Har ganska nyligt kommit hem från step in. 30 minuter förbränning och så styrke på det. Nu blir det träningsuppehåll i ungefär två veckor. Dels för att jag vill att tatueringen ska hinna läka till lite och så för att Simon knappt kommer vara hemma resten av denna månad då han antingen jobbar eller måste tömma sin pappas lägenhet. Men när mamma slutar sin kurs den 21:a har hon lovat ställa upp som barnvakt om jag vill iväg :-) Känns verkligen skittråkigt att jag kommer missa realesen av bodycombat på tisdag och så drar ju zumban igång ordentligt i veckan. Nåja, jag får ta igen allt genom att gå på alla kommande pass efter det. Vill ju verkligen lära mig och blir BRA! Just nu känner jag mig som en nybörjare på alla pass och jag vill känna mig som ett proffs!

Imorgon ska vi ju iväg till dagis! Det är bara information om inskolningen då så lilleman är hemma med barnvakt. Och på tisdag är hans första dag där! Något som gör mig så himla glad är att söta Frida och hennes Cornelia som vi var och fikade med tidigare i höstas också kommer vara där, Gabriel och Cornelia ska nämligen inskolas samtidigt på samma avdelning :-) Tror dom små grynen kommer ha mycket roligt ihop!

Triss i pastell. Dessa tre har jag beställt från H&M!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kommer att bli ett proffs!! :D

2011-01-09 @ 22:02:29
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Kristina

Om du känner att du vill träna trots att Simon inte är hemma och nygjord tatuering så är Gabriel välkommen hit på besök under tiden :-). Den är så fin den där tröjan du beställt, älskar ärmarna! Undra om jag skulle lyckas kunna ha en sån också en tag, även om "vanliga" tröjor nu börja bli kort på vissa ställen ;-) klurar

2011-01-09 @ 22:10:43
Postat av: Julia

Kristina: Ja, det skulle ju också funka! Han sa ju att jag kunde träna samma dag om jag så ville, men jag känner att jag vill "ta det säkra för det osäkra" och låta den läka lite iallafall. Och jo, tröjorna är verkligen underbara! Jag kunde inte bestämma mig för vilken färg så det fick bli 3 ;-) Den är ju lite längre än "vanligt" så den kanske skulle kunna passa i några veckor? :-)

2011-01-09 @ 22:47:53
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: malin

Nope det har dom inte, gör inget heller jag är inte så intresserad för varje gång har dom sagt att jag får den bara om jag sitter i möte med om och pratar erbjudanden och att om jag tecknar ett år eller vad det nu kan vara så får jag en vecka gratis

2011-01-10 @ 00:16:16
URL: http://gabson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, jag vågar inte! Tänk om jag blir opeppad, nä, måste vänta någon dag till :)

2011-01-10 @ 00:47:09
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag måste bara säga det igen, du är SÅ HIMLA duktig! Såg dig häromdagen på stan med Vikki, och helt ärligt kände jag först inte igen dig haha. Det var när jag såg Gabriel som jag "AHA". Kämpa på!

2011-01-10 @ 09:50:18
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0