Göra om.

När vi var och beställde sängen tidigare i veckan hittade vi en hallmöbel som hade passat ypperligt i våran hall! Troligvis blir det att köpa den i veckan eller nästa. Som vi har nu funkar ändå ganska bra, MEN vi kan inte dölja sladdarna från varken hemtelefonen eller internetgrunkan och vad är inte osexigare i ett hem än just sladdhärvor? Ibland vill jag bara klippa av dom av ren frustration. Så den nya lösningen hade nog blivit så mycket bättre. En matta ska inhandlas från Lagerhaus också så jag ska ringa och flirta lite med min moster som bor i grannstaden ;-)

Det tråkiga är bara den stora väggen där möblerna står.. Förstå att det var 18 hål på en vägg som är 190 cm bred, gjorda av två tidigare hyresgäster på inte ens 2 år! Och det är dom stora hålen, räknar man med som små så är det nog över 30 stycken. Tapeterna var nya sommaren 2007 och vi flyttade hit i februari 2009. Och det är "normalt" slitage fick jag höra av besiktningsmannen när vi flyttade in. Jaja, vad ska man göra? Det är bara acceptera den, eller betala 1900:- för nya tapeter. Och det känns inte så motiverat. Vi har redan höjt standarden med en omtapetsering och snart ytterligare en till på en hyresrät. Oklokt enligt många, men inte enligt oss. Ett hem man trivs i är väl ändå ganska viktigt? Hade priset legat på under tusenlappen för hallen hade det nog inte varit mycket att fundera på, man tycker ju ändå att man borde få lite rabatt när man är en exemplarisk hyresgäst och väggen ser ut som skit haha. Nåja, man kan inte alltid få som man vill även om det vore ganska skönt ibland!

Kommentarer
Postat av: Elina

Ett hem är där man SKA trivas. :)

2011-07-10 @ 18:15:50
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: ånis

Det är ju normalt slitage.. så är det när det gäller lägenheter.. man FÅR inte vara så kräsen om man väljer att bo i en sån.. Sen så är det ju så att allt kostar som man vill göra.. Klart som f-n att alla vill ha det fint men ibland måste man tänka.. inte bara klaga.. Säger det bara för att man måste leva i verkligheten.. =)

2011-07-10 @ 20:56:50
Postat av: Julia

Jo men klart man får acceptera lite skavanker, räknar bara inte det där som lite. Men därför gör vi det fint med möbler, gardiner och annat smått och gott som vi gillar istället! Lägenheten är ju så fin och fräsch i övrigt, inte många hyreslägenheter som har varken lika hög standard eller fin planlösning! Så vi lär nog bli kvar här ett tag till iallafall!

2011-07-10 @ 21:39:04
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: ånis

Ja ni har en underbar och öppen lägenhet måste jag säga.. Och du är ju väldigt bra på inredning =)

2011-07-10 @ 22:08:07
Postat av: mamma/mormor

Måste bara skriva "normalt slitage", kan jag inte tycka att 30 hål på en liten vägg är. När jag flyttat från lägenheter så har jag måste täppa igen de några få borrhål jag gjort. Och det var inte ens i närheten av dessa antal hål. Och välja att bo i lägenhet, ALLA har inte så många andra val...

2011-07-10 @ 22:33:09
Postat av: Julia

Jo, vi lär nog aldrig flytta till någon annan hyresrätt iallafall! Om den nu inte är något nybyggt som faller en precis i smaken det vill säga :-)

2011-07-10 @ 22:44:37
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Ånis

Med "väljer att bo i lägenhet" menade jag att allt är betydligt dyrare i ett hus eftersom man (tyvärr) måste betala allt själv.. Glömde nog en mening där.. Förlåt.. Var inte meningen.. Hoppas du inte tog det på nåt annat sätt Julia :)

2011-07-10 @ 23:25:43
Postat av: Julia

Nejdå, men jag önskar varje dag att jag vore miljonär och kunde göra precis som jag vill! Det är väl det underbara med hus, att man gör en investering genom att höja värdet när man gör om. Här betalar vi allt till någon annans fördel!

2011-07-11 @ 21:10:09
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0