Gormigt!

Min mamma säger alltid "Du köper minsann alltid gormiga grejer" och med det menar hon möbler och diverse heminredning. Och hon har så jäkla rätt! Lyckas alltid köpa inredningprylar som är ett rent helvete att montera och jag blir lika förvånad varje gång. Nu senast taklampan vi köpte förra veckan. Tänkte sätta upp den idag men det visade sig inte vara det lättaste och vi har inte ens alla verktyg som behövs. Blev måttligt irriterad! Kan det inte bara stå "förbaskat jobbig att montera" på kartongen?!? :-P Nåja, den ska nog lyckas komma på plats i veckan iallafall. Det blir ju fint i slutändan :-)

Imorgon börjar jag först 15.30 så då står bak och STORstädning på schemat. Pojkarna ska ut på annat äventyr så att jag får lägenheten för mig själv. Ganska skönt det! Då kan jag poppa musik och göra allt i min egen takt. Det är verkligen inte lätt att hålla städat med lillterroristen här hemma. Tiden går mest åt att hålla koll så att han inte river hela lägenheten. Han är ÖVERALLT och klättrar. Hans favoritställen är köksbänken och plöja allt som står där eller köra ett race fram och tillbaka på köksbordet. Det kan vara lite svettigt vill jag lova och han testar mitt tålamod dagarna i ända! Men det där är pappa-genen. Hans farmor säger att han är lugnet själv jämfört med Simon så.. Fy fan, kan inte föreställa mig vad hon gick igenom haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0