Smått och gott.

Jag har varit ledig två dagar och det har varit tokskönt!! Gårdagen spenderades med Kristina och Vendela. Bus i lekparken, en sallad på Dagoberts och så tillsist glass. En underbar dag tillsammans med fina vänner med andra ord!

Idag vaknade vi först 10.50. Kunde knappt tro att det var sant, vanligtvis kliver vi ju upp mellan 6-7 på morgonen. Men den sovmorgonen tackar jag lillebus för, det behövdes verkligen! Efter det promenerade vi till vårdcentralen för att kolla upp utslagen Gabriel har fått på kroppen. Tydligen inte värmeutslag (som vi misstänkte) men sköterskorna som kikade kunde heller inte ställa någon "diagnos". Men någonting har han reagerat på iallafall! Så nu behandlas han med hydrokortison och imorgon får han vara med sin farmor istället för dagis då vi jobbar.

När S kom hem från jobbet i eftermiddags gick vi till möbelaffären i närheten för att prova sängar. Vi gillade samma modell så nu är den beställd!! + huvudgavel och nackkuddar. Vi beställde den först till 1 september, så vi får sova i gammelskruttis ett tag till. Vi vill hinna få omtapetserat innan vi ställer in en gigantisk 180's. Visserligen är våran nuvarande precis lika bred och lång, men betydligt lägre så den känns så mini i jämförelse. Köpte en taklampa också. Har velat ha en kristallkrona men också en plafond då jag inte vill att det ska hänga ner från taket och så hittade vi en plafond från AH belysning med "snirklande" prismor. Den passar in bra i min vision om ett romantiskt sovrum! :-)




Bild lånad från Antnäs möbler



Bild lånad från AH belysning
(Och den är så mycket finare i verkligheten!!)


Kommentarer
Postat av: Victoria

Det var inte så farligt, men då är jag och andra sidan van att äta fett till frukost, haha.



Jag vill också ha en ny säng! Syrran och joel ska köpa en ny säng från bodens möbelaffär, dock den som heter cortina night :).

2011-07-08 @ 19:09:11
URL: http://vigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0