Söndagkväll.

Nu har jag jobbat mitt sista arbetspass på mitt vik, för denna gång iallafall. Känns lite trist faktiskt. Har trivts så bra med både personal och boende. Förhoppningsvis får jag springvika mycket där till hösten! Imorgon börjar mitt 9-veckors sommarvik på mitt gamla ställe och det känns givetvis himla bra! Har ett grymt bra schema där så jag kan inte vara annat än nöjd.

Sitter för tillfället på olika möbelsidor och klurar lite på våra planer att göra om sovrummet. Tapetseringen är ju beställd så nu återstår egentligen bara att bestämma vad vi ska göra av sängen, och det är inte det lättaste vill jag lova. Om plånboken varit lite fetare så hade valet varit ganska så mycket enklare. Alternativen är; sänggavel + sängkappa, köpa en continentalsäng + gavel eller en enkel sängram. Någonting måste vi ju ha hursomhelst för att undvika fettfläckar på tapeten. Jag inbillar mig själv att det ska bli trevligare att gå och lägga sig och att jag slutar nattsudda när det blivit lite mysfaktor där inne. Just nu vill jag bara blunda direkt jag går in där!

Ja, tänkt vilka i-landsproblem ;-) Nåja, det känns ganska tryggt att en säng är mitt största huvudbry för tillfället!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Trodde verkligen inte att hon skulle få plats där då många sagt att det inte skulle sluta några barn, så det är himla kul! Hoppas att vi får någon av dom fina förskolelärarna också! :).



På "avdelning" står det blåbär men det är överstruket med bläck, hmm.. Får ringa i morgon eller på måndag och höra mig för :).

2011-06-22 @ 20:57:49
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Victoria

Aha, vem är det som ska gifta sig? :).

2011-06-22 @ 22:55:49
URL: http://vigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0