?!?!?

Alltså jag behöver hjälp.. Egentligen borde jag väl försöka kontakta min medlemstränare för jag är verkligen lost i styrketräningens värld. Programmet jag kör nu är ett helkroppsprogram med en övning för varje muskelgrupp. Kommer ju bara träna 2, max 3 styrkepas i veckan och så det skulle ju fungera att köra igenom hela kroppen varje pass men samtidigt så känns det som att det vore mer effektiv att träna exempelvis 2 muskelgrupper per träningstillfälle? Fan, känner mig så vilsen. Tror aldrig jag kommer bygga de där jäkla musklerna. Och jag behöver dom verkligen för jag ligger långt under medelsnittet. När jag har varit i gymmet är jag aldrig någonsin särskilt slut i kroppen, inte som när jag varit på bodypump. Tycker verkligen styrketräning är skittråkigt. Jag har svårt att hitta rätt vikter - ena är för lätt och den andra är alldeles för tung. Vad gör man då liksom? Det är klart jag inte bygger muskler när jag använder för lätta vikter..

Idag är jag måttligt less och imorgon ringer jag step in och bokar ett möte med Hanna.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är supersvårt med styrketräning, iaf enligt mig. Jag har ju dock turen att ha Mikaela som är rena experten enligt mig. Jag skulle aldrig klara mig utan henne i gymmet! Därför skulle jag nog försöka hitta en träningskompis som är lite haj på styrketräning och ta hjälp ett par ggr tills du får in det själv. Sen kan det lätt bli att man "slöar" lite om man tränar själv också, men är man två så peppar man ju varandra. :)

2011-03-23 @ 18:05:19
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Sara

Boka in ett möte med hon och säg vad du tycker. Sen gäller det att våga ta ut sig du komme rinte få stora bulk muskler av att ta i. låt den du kör med bestämma när du får sluta. ha med en bok där du skriver vilka vikter du tar så att du aldrig tar lättare du sprara jävligt mkt tid på det för som du säger man sitter där och provar sig fram .. = slöseri med tid ! Vill du så kan vi ta en runda i gymmet alltså inte träna tsm men du tränar för dig jag hjälper och passar & pushar .. du får passa mig när jag kör mina övningar & peppa mig =) bara höra av dig jag behöver ngn som säger till mig också belive mee!

2011-03-25 @ 12:42:49
URL: http://lucha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0