Jobbeli jobb

Idag har jag jobbat på 2 olika arbetsplatser. Först på korttids och sen några timmar på "mitt" jobb. Det är alltid lite jobbigt att vara på ett nytt ställe när man inte kan rutinerna och så, men det gick fin fint idag!

Slutade 16.30 och då skyndade jag mig hem till lillebus. Mamma hämtade honom från dagis idag så han skulle slippa en sån lång dag. Gruvar mig redan inför fredag då Gabriel får en 10½ timmars dag.. Fy.. Kanske det också går att lösa med en tidigare hämtning?! Vill verkligen inte att han ska gå så långa dagar men samtidigt så måste jag ju tacka ja till alla artbetspass jag erbjuds. Han är ju ändå inte där så många dagar i veckan, eller har inte varit det hittills iallafall.

Idag valde jag att ta en träningsfri-dag trots att jag knappt hinner träna något i veckan, men istället har jag varit stenhård med kosten. Har varit sugen på något iprincip hela dagen, men jag vet ju att det bara får mig att må sämre så jag har lyckats avstå. Känns verkligen som att jag är tillbaka på ruta 1, vill bara äta! Sen är det så fruktansvärt jobbigt när det jämt är McDonalds-, godis- och matreklamer på tvn. Man blir som frestad hela tiden.. Det finns ju som alltid tillgängligt. När man går till kassan på vårat ica exempelvis så passerar man både glass och godis. Hoppas jag hittar tillbaka till mitt duktiga jag snart, för jag håller verkligen på att gå under av allt mat- och godistänk!

Nu ska jag krypa ner under täcket, då slipper man allt sug på sötsaker iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0