Kakträsket

Nästan 3 dagar lyckades jag hålla bra matvanor, men ikväll föll jag i kakträsket. Otroligt korkat, men det är lätt att vara efterklok. Jag har verkligen ett missbruk. Under tiden jag äter känns det sååå bra, men direkt efteråt kommer ångesten. Alltså jag förstår inte vad som hänt med mig?  Det har ju gått så bra hittills men nu har jag liksom tappat allting. Har flyttat min BIA-mätning en vecka då jag kände att jag behövde lite mer tid, så nu måste jag jobba hårt de kvarstående 3 veckorna. Vill så gärna komma ner till en särskild vikt, det är den magiska tröskeln. Men det är ett sånt mentalt hinder. Jag tror det är stressen nu som gör mig så ofokuserad. Vill bara hitta tillbaka till toppen igen! Nu har jag iallafall satt upp ett godisförbud till den 14:e april då vi mest troligt ska fira Ellen som fyller 5 år. Det borde ju inte vara helt omöjligt att klara?! Eller det SKA inte vara helt omöjligt!

På förmiddagen var jag och Johanna och tränade tillsammans. 20 minuter crosstrainer och så körde jag igenom hela kroppen i gymmet. Har inte varit i gymmet på drygt 2 månader då jag bara kört bodypump men det är kul att se vilka resultat det gett. Jag kunde nämligen öka vikterna på alla muskelgrupper!

Imorgon jobbar jag 12-21 så då blir det ingen träning. Ska försöka ta mig ut på en promenad, om man nu inte slår ihjäl sig av halkan som kommit. Eller så stannar jag inne och städar, det om något behövs vill jag lova. Egentligen går det jättefort om jag bara börjar, men jag är fruktansvärt segstartad när det gäller städning. Parkerar gärna rumpan i soffan istället!


Kommentarer
Postat av: Gammelmostern

Jag har varit lika dålig jag. Inte alls ätit som jag borde och heller inte kunnat träna som jag skulle vilja. Tror att det sitter ihop på någe vis. När man tränar mycket vill man inte äta onyttigt för att förstöra det. Tycker inte att du ska ha ångest över det. Fokusera på hur otroligt duktig du är istället!

2011-03-03 @ 10:45:23
URL: http://mypiece.blogg.se/
Postat av: Sara

Du klarar det ! =) se till att ha planering och gott nyttigt med frukt och massr alltid en liten fruktsallad skål tillhanda i en liten bytta när du åker till folk så kan du ha ngt när dom har sina cookies!! Du klarar det !Vad kul att höra du kunde öka! =)

2011-03-03 @ 11:17:09
URL: http://lucha.blogg.se/
Postat av: ems

Ta inte några få setbacks så hårt tänk på vilken jäkla jätteframsteg du gjort hittils! You go girl! :)

2011-03-04 @ 19:15:36
Postat av: Victoria

visst tusan är det parmesan ;).

2011-03-04 @ 21:55:09
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Victoria

självklart kan jag bjuda på lunch någon dag :).

2011-03-05 @ 08:22:58
URL: http://vigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0