Ny vecka!

Dagen startade med att vi försov oss. En väldigt dålig start på veckan! Men Gabriel kom iväg till dagis och jag i tid till jobbet iallafall.

Slutade 14 idag och då skyndade jag mig hem till Simon som jobbat natt så vi kunde hämta Gabriel från dagis tillsammans. Gabriel trivs verkligen superbra på dagis (det har ju gått i perioder) och det är numera lite omständigt att få hem honom därifrån. Idag var dom precis på väg ut när vi kom så han kastade sig hejdlöst på golvet och ropade "Ut, uuuut, uuuut!". Men ni skulle se lyckans i hans ögon när han berättar vad dom gjort på dagis, den är oslagbar! Nog för att berättandet endast är en massa ljud och gester hihi. Han är gode söt när han förklarar att han åkt rutchkana! Ska försöka filma det någon dag!

När vi tillsist tog oss därifrån med en gladare Gabriel gick vi upp på stan. La undan lite kläder på Lindex till Gabriel som jag tänkte hämta ut imorgon. Blandannat denna galet snygga
ziptröja och så långkalsonger! Hittade lite smått och gott till hemmet på en av mina favoritaffärer här i stan, Wulkans Bobutik. Och så bokade jag årets Mumin-julmugg när jag ändå var i farten. LOVELY! Så runt vecka 40 anländer den!


"Snölekar"
Bild lånad härifrån!

Och precis som många andra får jag ett enormt sug efter att inreda och göra om hemma på hösten. I lördags köpte vi ju en byrå till hallen, så ut med det gamla och in med den nya! Har beställt en riktigt gobit i form av en tavla, eller poster egentligen till hallen också. Och så är jag ute efter en hatthylla och något tjusigt kuddfodral till bänken såklart!

Till köket är jag ute efter en vaxduk till bordet och lite fint att sätta på bordet och nya gardiner. Så jag måste prata med svärmor om hon kan sy två kappor dit, det där mer att sy är nämligen inte min grej!

Ja ni hör ju.. Never ending story! Sovrummet är ju också högaktuellt att göras om i, men det är ju ingen större idé att köpa något dit innan målaren kommer. Ja gud vad jag tjatar om den där målaren, men jag kan nog inte ens förklara hur mycket jag längtar efter dom där tapeterna!!! Sista budet vi fick från hyresvärden var att det kunde dröja 3 veckor till då tapetboket segat. Men vi har ju redan valt tapet och det känns som att 3 veckor är en evighet. Har redan väntat 3½ månad så varje extra dag känns extremt långt borta! Längtar ju mest efter sängen som stått på möbelaffären några 100 meter härifrån och väntat på oss snart 3 veckor. Ingen idé att ta hem den ännu även om tanken känns lockande ibland. Kommer bli ett rent nöje att bara åka iväg och kasta våran nuvarande!

Nu är det sängen som väntar. Börjar först 11.30 imorgon så jag hinner få några timmar på förmiddagen med älskade lillebus!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Härligt att läsa om någon som är lika shoppinggalen som mig ;)

2011-09-20 @ 06:16:10
URL: http://nattensros.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0